استاندار مازندران خواستار شناسایی ساختمان‌های نیازمند به مقاوم‌سازی و استحکام بیشتر در بخش‌های مختلف به ویژه منازل مسکونی روستایی در استان شد.
کد خبر: ۵۲۵۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴ 17 November 2017
به گزارش تابناک : زلزله 7 ریشتری کرمانشاه این روزها از جنبه‌ها و ابعاد مختلف در حال بررسی است و در بین مردم نیز هر کسی تا حرف زلزله به میان می‎آید حرف‌های خاص خود را دارد.
هم‌اکنون مردم کرمانشاه پس از زلزله با صحنه‌های دلخراش بیشماری روبرو هستند و علاوه بر جان باختن عزیزان و همشهریان خود زیر آوارهای ساختمان و منازل به دنبال چاره‌اندیشی برای ادامه حیات بازماندگان هستند.
در زلزله استحکام بنا، مقاومت سازه و مقاوم‌سازی آن مطرح است که در سفر اخیر استاندار مازندران به شهرستان آمل در این زمینه به گفت‎وگو نشستیم.
استاندار مازندران در حاشیه سفر به آمل در جمع خبرنگاران با توجه به لزوم استحکام بنا و ساختمان در مازندران با توجه به احتمال بروز پدیده‌های طبیعی همانند زلزله، اظهار کرد: یکی از تکالیف مهم که در مازندران طی سال‌های گذشته اجرایی شده و ادامه دارد استحام و مقاوم‌سازی مسکن‌ها به‌ویژه مسکن‌های روستایی است.
محمد اسلامی با اشاره به اینکه در مسکن‌های روستایی مقاوم‌سازی صورت گرفته تا بناها آسیب‌پذیر نشوند، افزود: به دلیل اینکه بیشتر خانه‌های روستایی سنتی به وسیله خود اهالی روستا احداث شدند باید این موضوع بیشتر از گذشته در دستور کار باشد.
وی با اعلام اینکه برای مقاوم کردن ینا توانمندسازی روستاییان و نقش‌آفرینی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نظر بوده که در این راستا اقداماتی در مازندران صورت گرفته است، تصریح کرد: همزمان با وقوع زلزله گذشته کرمانشاه از مسؤولان خواستم تا یک پایش وضعیتی در مازندران انجام شوند و بخش‌هایی که در آنها مقاوم‌سازی منازل صورت نگرفته شناسایی شده و منازل با سرعت مقاوم‌سازی شوند یا در اولویت قرار گیرند.
استاندار مازندران با اشاره به اینکه هر ساخت و ساز چه در دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی مستلزم دارا بودن آیین‌نامه کنترل ساختمان و مباحث بیست و یک گانه به همراه رعایت آنها است، گفت: کنترل این مهم برعهده سازمان‌های نظام مهندسی و وظیفه کنترل آن برعهده شهرداری‌ها بوده است و در این رابطه خودم ورود پیدا کردم و دستگاه استانداری مازندران مکلف است که پایش وضعیت کرده تا ساخت و سازها طبق ضوابط و مطابق کدهای ملی با الزام قانونی انجام شوند.





منبع : فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار