رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد: در دیدار با رئیس‌جمهور روحانی در زمینه توسعه روابط دوجانبه دو کشور در همه زمینه‌ها توافق کردیم.
کد خبر: ۵۲۸۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳ 23 November 2017

به گزارش تابناک : رجب طیب اردوغان عصر امروز در نشست خبری مشترک روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه در نشست سوچی گفت: از مهمان‌نوازی تمامی دوستان و به ویژه دوستم، آقای پوتین به خاطر مهمان‌نوازی فوق‌العاده‌اش تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به دیدار دوجانبه خود با پوتین اظهار داشت: رایزنی‌های فشرده ما با روسیه چه به صورت دوجانبه و چه درخصوص مسائل منطقه‌ای به صورت فزاینده‌ای ادامه دارد و در این جهش فزاینده با پوتین هم‌فکر هستیم.

رئیس‌جمهور ترکیه درباره دیدار با رئیس‌جمهور ایران هم تصریح کرد: در دیدار با رئیس‌جمهور روحانی در زمینه توسعه روابط دوجانبه دو کشور در همه زمینه‌ها توافق کردیم.

اردوغان درخصوص رایزنی‌های سه‌جانبه نیز خاطرنشان کرد: امروز با روحانی و پوتین دیدارهای حساسی را داشتیم و موضوعات روز را با صداقت تمام بررسی کردیم. گام‌هایی را که برای استقرار صلح در سوریه انجام دادیم، بررسی کردیم و دیدیم مناطق کاهش تنش نقش اساسی را در کاهش درگیری‌ها و ایجاد صلح ایفا کردند و نسبت به این مسائل خوشحالیم.

وی با اشاره به قعطنامه 2254 ابراز داشت: براساس تعریف ارائه شده در قطعنامه 2254 برای ایجاد سازوکار آزاد و شفاف در سوریه همفکری کردیم بنابراین تصمیم گرفتیم کنگره سوچی به صورت هماهنگ برای این روند عمل کند. البته تداوم این گام‌ها بزرگترین آرزوی ما است. در این روند ضمن ادامه موضع احترام متقابل به حساسیت‌های طرفین و موضع سازگارانه طرفین ضامن صلح و آتش‌بس، اخراج عناصر گروه‌های تروریستی از مهمترین اولویت‌های ماست.

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به گروه‌های کرد، بیان کرد: کسی انتظار نداشته باشد ما با یک گروه تروریستی که قصدش اخلال امینت ملی ماست، زیر یک سقف نشسته و گفت‌وگو کنیم.  

اردوغان با بیان اینکه در دیدار با روحانی و پوتین براهمیت ایجاد امینت در سوریه تاکید کردیم، یادآور شد: درخصوص قدم‌های گام به گام دیگر در سوریه مانند ارسال کمک‌های انساندوستانه و آزادی متقابل زندانیان گفت‌وگو کردیم. تصمیمات امروز نور امیدی برای صلح و ثبات در سوریه و کاهش رنج مردم سوریه است. دراین راستا از جامعه جهانی برای کمک درخواست همراهی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: مسائل ادلب در روند سوریه نقش اساسی در صلح سوریه ایفا کرده است. امیدواریم این تلاش‌ها برای کاهش تنش‌در خاورمیانه و منطقه نقش موثری ایفا کند.






منبع : ایلنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار