روغن شتر مرغ، ماده ای ضد التهاب و طبیعیست که تسکین دهنده ی درد و گرفتگی عضلات، کمک کننده در رفع کبودی و زخم ها است. روغن شتر مرغ از پوست در برابر باد های شدید و طوفانی و تابش شدید خورشید محافظت می کند.
کد خبر: ۵۲۸۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲ 23 November 2017

به گزارش تابناک : ما اغلب اوقات از مسکن ها، داروهای تجویز شده و یا ژل و کرم های موضعی استفاده می کنیم تا دردمان بهبود یابد. در استرالیا، بومی های کهن به این باور رسیده اند که روغن شتر مرغ فواید زیادی برای بدن دارد و میتواند در دردهای زانو و مفاصل را کاهش دهد. همچنین منبع طبیعی از ویتامین ها و اسید های چرب امگا نیز می باشد.

چگونه روغن شتر مرغ می تواند به عضلات و مفاصل ما کمک کند؟

روغن شتر مرغ اثر عمیقی بر روی التهاب گذاشته و خاصیت ضد التهابی آن از ویژگی هایی است که مطالعات بیشتری بر روی آن شده است.


منابع طبیعی موجود در روغن شتر مرغ

ویتامین A

مملو از آنتی اکسیدان ها و ترمیم کننده ی پوست است.

ویتامین E

آنتی اکسیدانی است که ترمیم کننده است.

امگا ۳

اسید لینولنیک، اسید چربی است که برای سلامت قلب مفید است.

امگا ۶

اسید لینولنیک ، اسید چربی است که تسکین دهنده ی درد های عضلانی و مفصلی و کمک کننده ی حفظ سلامتی کلی بدن است.

امگا ۹

بازسازی کننده سلول های پوستی بوده که مورد تایید قرار گرفته است.

ترپینز (Terpines)

به عنوان یک ضد عفونی کننده شناخته شده است.

روغن شتر مرغ نه تنها بهبود دهنده ی التهاب بلکه به علت غلظت پایین این روغن، توانایی نفوذ به لایه های زیرین پوست و رسیدن به عضلات و مفاصل را دارد.

روغن شتر مرغ بدون مولکول ها فسفری است. پوست ما کمبود فسفولیپید دارد. بدین معنیست که فسفر در پوست ما وجود ندارد. این روغن اجازه ی نفوذ مواد فسفری را از طریق پوست نمی دهد.

زمانی که شما ماده ای را که بدون فسفرلیپید یا بدون فسفر است بر روی پوست خود می گذارید، مستقیما از طریق پوست شما جذب خواهد شد. روغن شتر مرغ اسید چربی است که غیر قطبی و یکنواخت است.

اسید چرب های غیر قطبی از میان سلول ها به راحتی نفوذ می کنند. همانند چربی های حیوانی روغن شتر مرغ همچنین دارای زنجیره ی کوتاه اسید های چرب است. گرچه روغن شتر مرغ همانند اسید چرب های بلند شبیه به بیشتر روغن های گیاهی عمل می کند.

روغن شتر مرغ همچنین کمدوژنیک نیست. این موضوع بدین معنیست که در صورت استفاده از این نوع مواد منافذ سطحی پوست بسته نمی شود و سریع و عمیق بدرون پوست نفوذ می کند.


درمان درد زانو با روغن شترمرغ

اکثر اوقات درد عضلات و مفاصل به علت کار بیش از حد عضلات، آسیب و فعالیت های مرتبط با کار و ورزش بوده است. در بعضی از موارد، درد عضلات و مفاصل پس از چند روز یا چند هفته کاهش می یابد اما در افرادی که دچار آرتروز، RSI و درد سیاتیکی عضلات و مفاصل هستند نیازمند به مراقبت و درمان روزانه به منظور بازگشت سلامتی بدن هستند.

بیشتر درد های مفصلی در مفصل زانو دیده می شود چون زانو نقش مهمی در حفظ تعادل بدن داشته و وزن بدن را متحمل می شود. چون عضلات کمر و شانه ها روزانه بیشتر از عضلات دیگر مورد استفاده قرار می گیرند، بیشتر دچار درد و گرفتگی می شوند.

انواع مشخصی از دردهای عضله و مفاصل هستند که با نرمش های عمومی کاهش می یابد. این نرمش ها به طوری طراحی شده اند که عضلات شما را فعال نگه داشته و فرم می دهند تا فعالیتی منظم داشته باشند. اما بعضی وقت ها کمک بیشتری لازم است تا گرفتگی عضلات و مفاصل از بین برود.

ماساژ بدن با روغن یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین روش های درمان درد عضلات است. ماساژ گرفتگی عضلات و مفاصل را باز می کند اما همراه با روغن شتر مرغ به علت خاصیت ضد التهابی که دارد اثر ماساژ را دوچندان می کند. روغن شتر مرغ همه ی موارد تاثیر گذار در درمان درد و گرفتگی عضلات را دارد که نیاز شما را از مصرف دارو های شیمیایی مسکن و ضد التهاب مثل ایبوپرفن رفع می کند.


روغن شتر مرغ و درد عضله و مفاصل

به هنگام درد عضلات و مفاصل اکثر افراد بسراغ مسکن ها و داروهای شیمیایی می روند. حال توصیه می شود به جای مصرف این نوع داروها به سراغ روش هایی طبیعی رفته که هیچ گونه عوارض جانبی بر روی بدن و سیستم گوارشی شما نگذارد.

با توجه به خاصیت بسیار قوی ضد التهابی موجود در روغن شتر مرغ و نفوذ پذیری روغن شترمرغ درون سطح خارجی پوست می توان آن را درمانی موثر برای آرتروز، درد های عضلانی (کشیدگی، گرفتگی و رگ به رگ شدن عضلات) در نظر گرفت.

فواید استفاده از روغن شتر مرغ در کاهش درد مفاصل، تورم و سختی مفاصل بر روی دست ها، پا، زانو و آرنج مشهود است. خشک و سفت شدن مفاصل، علل خصوص در دستان دیده می شود. روغن شتر مرغ برای درمان این موارد اهمیت ویژه ای دارد. روش استفاده بدین شکل است که همراه با روغن شتر مرغ ناحیه دردناک را روزانه دو یا سه بار ماساژ بدهیم.

روش درمان کبودی و درد عضلات با استفاده از روغن شتر مرغ

روغن شترمرغ کبودی های تازه ی پوستی و گرفتگی عضلات سطحی را بر طرف می کند. روش درمان هم ماساژ ناحیه ی مورد نظر با روغن شتر مرغ است. البته توجه داشته باشید که نرمش های مخصوص کشیدگی و گرفتگی عضلات هم تاثیری مفیدی داشته که در صورت استفاده از روغن شتر مرغ همراه با این نوع نرمش ها اثر بسیار مثمر ثمری بر روی درد و کبودی دارد.

ماساژ با روغن برای درد های عضلانی بسیار مفید است حال اگر ماساژ همراه با روغنی که خواص ضدالتهابی بی نظیری مثل روغن شتر مرغ باشد این اثر چندین برابر خواهد شد.

جمع بندی

روغن شتر مرغ برای درمان آرتروز و درد عضلانی پیشنهاد می شود. مطالعات انجام شده خواص ضدالتهابی روغن شتر مرغ را بر روی انواع بیماری ها اثبات می کند که تورم و گرفتگی را کاهش و حرکت مفاصل را راحت تر می کند.





منبع: نبض ما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار