با حضور استاندار مازندران، اعضای هیات رئیسه شورای اسلامی مازندران مشخص شدند.
کد خبر: ۵۲۸۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸ 23 November 2017
به گزارش تابناک : محمد اسلامی استاندار مازندران، در جلسه انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی استان با اشاره به اینکه شوراها تبلور عینی مردم سالاری است، گفت: شوراها نخستین حلقه اتصال مردم با حاکمیت هستند و وظایف و تکالیف این نهاد در قانون تعیین شده است. 
وی با بیان اینکه شورا مکانی برای امتحان تلاقی منافع مردم، رعایت قوانین و حقوق حاکمیت است، تصریح کرد: باید از ضوابط، قوانین و مقررات، دریافتی واحد وجود و دارای انضباط و انسجام فکری و رفتاری باشد. 
استاندار مازندران با اشاره به اینکه از تصمیمات و رفتارهای گزینشی و تبعیض قائل شدن، آسیب های فراوانی به وجود می‌آید، خاطرنشان کرد: تبعیض قائل شدن فساد آور است و باید از حیثیت خود، جایگاه شورا و از حقوق شهروندان و حاکمیت مراقبت شود. 
اسلامی با اشاره به اینکه امروز در یک دوره انتقالی قرار داریم و اقتصاد در دوره ای خاص بدون دلیل دولتی شده است، اظهار کرد: سیاست های اقتصاد مقاومتی به دنبال تحقق اقتصادی است که برپایه تک محصول نفت و دولتی نباشد بلکه باید دانش بنیان، مردم پایه، درون زا و برون گرا باشد. 
استاندار مازندران با بیان اینکه تحقق این مهم مستلزم چند کار اساسی بوده است و آن این که دولت تصدی گری نکند و تشکیلات خود را تا سطح حاکمیتی بالا بیاورد، گفت: متاسفانه این تصمیم با گسترده شدن تشکیلات دولت در گذشته مصادف شد که نه تنها مولد نیستند بلکه هزینه بر نیز هست. 
وی با اشاره به اینکه شوراها را مردم با امید انتخاب کردند، افزود: از مردم نباید غافل شوید اما اجرای تقاضاهای خلاف قانون، کمک به مردم و مردم داری نیست بلکه مردم‌ داری کمک فکری به مردم برای حل مشکلات آنان است. 
اسلامی با اشاره به اینکه مازندران با تغییر کاربری ها و تجاوز به منابع طبیعی و ملی بسیار آسیب دیده است، گفت: مهم ترین تکلیف مازندران این بوده که بتواند به صورت پیشرفته غذای کشور را تامین کند. 
استاندار مازندران تاکید کرد: شوراها باید برای توسعه شهری و روستایی همدل شوند چرا که زمان انتخابات گذشته است و با پرهیز از اختلاف و با هم فکری تجاوز به منابع طبیعی کاهش یابد تا درآمد برای شهرداری ایجاد شود. 
وی با بیان این که ایجاد درآمد تنها در استفاده از روش های سنتی نیست و می توان با ظرفیت های قانونی درآمدهای پایدار ایجاد کرد، گفت: امروز قابل قبول نیست که گروه ضعیف شهرداری حقوقشان را به موقع دریافت نکنند، باید مراقبت کنید تا این اتفاقات نیفتد چرا که مردم داری با حفاظت از حقوق قشر ضعیف محقق می شود. 
استاندار با اشاره به این که به فکر کارهای خلاقانه و نو باشید که می تواند برای شهرداری ها و روستاها درآمدزا باشند، تصریح کرد: متاسفانه مازندران از 20 میلیون گردشگر در زمینه اقتصادی استفاده‌ای نمی‌برد و شوراها باید در کنار دیگر مدیران مراقبت کنند تا کم‌کاری صورت نگیرد و فضای استان برای پذیرایی صحیح از مسافران مهیا باشد. 
اسلامی با تاکید بر اینکه شوراها در سراسر استان باید یک شخصیت واحد باشند، گفت: شوراها باید یک نماد موفق اتحاد در استان باشند. 
به گزارش ایسنا، با رای گیری در این جلسه، فرزین محمودی به عنوان رئیس، سیدجواد ساداتی به عنوان نائب رییس، محمد حسین انتقامی، حسین عموزاد و مسعود علی پور به عنوان منشی و رسول خلیلی به عنوان سخنگوی شورای اسلامی استان مازندران انتخاب شدند. 
هم چنین سید مقیم مقیمی، سیدعلی آقامیری و صاحب شریفی نیز به عنوان نماینده شورای عالی استان ها انتخاب شدند.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار