معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: مازندران بیشترین خانه های بهداشت کشور را دارد.
کد خبر: ۵۲۸۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳ 23 November 2017

به گزارش تابناک : فرهنگ بابامحمودی در بازدید شرفخانی معاون اوقاف کشور از موقوفات بیمارستانی اظهار کرد: حضورمان در این دنیا برای سه دستاورد دیدن، دانستن و خواندن و یا مال، اولاد و اموال است و علما و اندیشمندانی که در زمینه وقف فعالیت می‌کنند جاودانه می‌مانند.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین بخش از زندگی انسان جان و سلامت آنان است و در صورتی که تامین امکانات سلامت انسان هزینه در بر دارد و در این زمینه باید از کرامت افراد نیکوکار بهره مند شد.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه این استان دارای بیشترین خانه بهداشت در کشور است که تمامی آنها از سوی خیران اهدا می‌شود، خاطرنشان کرد: 75 درصد سلامتی به خودمراقبتی انسان‌ها بستگی دارد و تنها 25 درصد پزشکان تاثیرگذار هستند.

بابامحمودی یادآور شد: برای بیمارستان رازی قائم‌شهر تلاش فراوانی شد تا آنژیوگرافی راه اندازی شود و از آنجایی که نخستین علت مرگ و میر بشر بیماری قلبی و عروقی است با اعتبار سفر رهبری هزینه این دستگاه تامین شد و مردم در حال استفاده از آن هستند.

وی با بیان اینکه خیران باید بدانند که اولویت نخست کشور سلامت است، گفت: در هر سال سه هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می‌شوند و بدون اهدا عضو دفن شده و روزی هفت نفر به دلیل نرسیدن عضو به آنها از بین می‌روند که اهدای عضو می‌تواند یک کار خیر محسوب شود.






منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار