جشنواره تئاتر بسیج استان مازندران شب گذشته دوم آذرماه با معرفی برترین‌های این جشنواره استانی سه روزه که در سالن آمفی تئاتر سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری برگزار شد، به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۵۲۸۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱ 24 November 2017
به گزارش تابناک : کوروش زارعی نماینده هیئت داوران این جشنواره با اشاره به  پیروزی رزمندگان اسلام در نبرد با داعش گفت: مازندران مهد دلاورمردانی است که با ایثار جان خود از حییت و ناموس و حریم کشور اسلامی به دفاع پرداختند و همیشه حماسه‌سازی آنان الگوی برای تمام ایرانیان بوده است.
وی افزود: خوشبختانه با نبرد دلیرمردان مازندرانی و نیز سلحشوری دیگر رزمندگان در مبارزه با گروه تکفیری به فرماندهی سردار سلیمانی، عراق و سوریه از لوث مزدوران پاک شد.
وی در ادامه رای داوران را به شرح ذیل قرائت کرد.
در بخش نمایش بچه‌های محله سه نمایش «گزارش یک تابوت» به نویسندگی مهدی صالح یار و کارگردانی مهدی نصراله زاد از شهرستان نور، «اگر این نقطه دنیا بودم» به نویسندگی فاطمه پور عباسعلی و کارگردانی پیمان صادقی از شهرستان قائمشهر و نمایش «کلید دار کعبه» به نویسندگی سید حسین فدایی حسین و کارگردانی غلامرضا بامتی از شهرستان نکا به ترتیب رتبه اول تا سوم را از آن خود کردند.
در بخش بازیگری مرد «نمایش صحنه‌ای»، سجاد بحری بازیگر نمایش «قناسه» از تنکابن، پرهام اخلاقی بازیگر نمایش «ترانه‌ای برای آیدا» از ساری و محمد جواد رحمانی بازیگر نمایش «زنگار» از ساری رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص دادند و از رضا بحری و علیرضا دهقان بازیگران «مشتی پلوری» نیز تقدیر به عمل آمد. 
در بخش بازیگری زن نمایش صحنه‌ای، فاطمه پروا مکرم  بازیگر نمایش «قناسه» از تنکابن، طیبه علی خانیان بازیگر نمایش «سوفیای من» از رامسر و بهناز دوستی بازیگر نمایش «حریر» از ساری حائز رتبه اول تا سوم شدند.
در بخش موسیقی، موسیقی  نمایش «مشتی پلوری» از آمل و نمایش «حریر» از ساری بدون الویت به این دو نمایش اختصاص یافت.
در بخش نویسندگی نمایش صحنه‌ای سجاد بحری نویسنده نمایش «قناسه» رتبه برتر این نمایش را بدست آورد و در رتبه دوم داوران نمایشنامه ای را حایز رتبه دوم ندانستند و رتبه سوم نمایش نامه نویسی را به سعید شفییان نویسنده نمایش «مشتی پلوری» از آمل اختصاص دادند.
در بخش طراحی صحنه، سجاد بحری طراح صحنه نمایش «قناسه» رتبه برتر را به خود اختصاص داد.
در بخش کارگردانی نمایش صحنه ای، سجاد بحری کارگردان «قناسه» از تنکابن رتبه برتر را به خود اختصاص داد، رتبه دوم کارگردانی را  هوشنگ امیدی نژاد کارگردان نمایش «سوفیای من» از رامسر دریافت کرد و رتبه سوم کارگردانی به  پرهام اخلاقی کارگردان نمایش «ترانه ای برای آید» تعلق گرفت.
بر اساس رای داوران نمایش «قناسه» از تنکابن رتبه برتر این جشنواره را به خود اختصاص داد و به جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت راه پیدا کرد و مقرر شد که به مدت ۷ الی ۱۰ شب اجرا در شهرهای ساری و تهران داشته باشند.
لازم به ذکر است:  داوری نهایی این جشنواره را آقایان کوروش زارعی، نصراله قادری وسلمان خطی به عهده داشتند.
حمیدرضا گل محمدی تواندشتی
برترین‌های  جشنواره تئاتر بسیج مازندران معرفی شدندبرترین‌های  جشنواره تئاتر بسیج مازندران معرفی شدندبرترین‌های  جشنواره تئاتر بسیج مازندران معرفی شدندبرترین‌های  جشنواره تئاتر بسیج مازندران معرفی شدندبرترین‌های  جشنواره تئاتر بسیج مازندران معرفی شدند






منبع : ایکنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار