وی از کارهای مهم این دفاتر خدمات را اطلاع رسانی های مربوط به روند این پرونده ها عنوان کرد و افزود: اشخاص قادرند با دریافت رمز حتی در منزل هم روند پرونده ها را پیگیری کنند.
کد خبر: ۵۳۲۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲ 03 December 2017
به گزارش تابناک مازندران، علی مله کریمی در گفت و گویی اظهار داشت: تا یک ماه آینده ۲۹ دفتر خدمات الکترونیک در استان راه‌اندازی می شود،
 
بر اساس این گزارش، معاون آمار و فناوری دادگستری استان مازندران افزود: با آغاز بکار دفتر خدمات قضایی استان تاکنون بیش از۵۰۰هزار برگ ابلاغیه از طریق این دفاتر ارسال شده است و درآینده نزدیک این میزان تا ۲میلیون برگ افزایش خواهد یافت .
 
وی خدمات ارائه شده در این دفاتر را ثبت اظهارنامه ها، پیگیری کارهای بعدی آن بوده و راه اندازی این دفاتر به منظور ثبت اوراق قضایی و دسترسی مردم درهمه نقاط کشور اشاره کرد و گفت : تمامی دادخواست های حقوقی برای ثبت در دادگستری به دفاتر خدمات ارجاع می شود و تجدیدنظرها نیز در دفاتر ثبت می شود.
 
وی از کارهای مهم این دفاتر خدمات را اطلاع رسانی های مربوط به روند این پرونده ها عنوان کرد و افزود: اشخاص قادرند با دریافت رمز حتی در منزل هم روند پرونده ها را پیگیری کنند.
 
معاون فن آوری ارتباطات دادگستری از خدمات گسترده‌تری در آینده از سوی این دفاتر الکترونیک خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح پیگیری مراقبت های مربوط به پانل های برخی زندانیان و ارائه لوایح از سوی کارشناسان و وکلا و کارشناس در دادگاه که لوایح را مطرح می‌کنند در دفاتر خدمات الکترونیک انجام می شود. همچنین محاسبات هزینه دادرسی و حق الوکاله ها در این دفاتر انجام شده و ابلاغ اوراق قضایی ثبت نتایج از جمله اقدامات دیگر است.
 
کریمی مله تصریح کرد: از آنجایی که قالب مدیران دفاتر خدمات الکترونیک از وکلا، روسای ادارات حقوقی و یا قاضی هستند در بحث ارشاد مردم در مراجعه و طرح دعوی نقش بسزایی دارند.
 
وی افزود: در این دفتر با مراجعه حضوری مردم و تشکیل پرونده شماره سنا به داده شده که از طریق شماره سنا می توانند به پرونده خود دسترسی یافته و کارهای قضایی خود را به صورت الکترونیک انجام داده و ثبت دادخواست به صورت الکترونیکی، مردم را ازحضور در دادگستری بی نیاز می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار