هواشناسی و اداره کل مدیریت بحران مازندران درباره بارش باران و آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌های مازندران به شهروندان و مسافران هشدار داد.
کد خبر: ۵۳۴۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱ 05 December 2017
رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی هواشناسی، این هفته ابتدا جبهه گرم و در ادامه جبهه سرد از منطقه ما عبور می‌کند.
 
وی افزود: از امروز تا صبح پنج‏شنبه ۱۶ آذر امسال بدلیل استقرار جریانات گرم جنوبی شاهد افزایش دما و در دامنه‌ها و ارتفاعات وزش باد گرم (گاهی نسبتاً شدید) خواهیم بود.
 
مدیرکل هواشناسی مازندران به نفوذ جبهه سرد از بعدازظهر پنجشنبه در استان اشاره کرد و گفت: با شمالی شدن جریانات ابتدا از سمت غرب و تا شب بتدریج مناطق مرکزی و شرقی استان شاهد ابرناکی همراه با وزش باد (گاهی شدید)، رگبار باران، رعدوبرق و بارش برف در ارتفاعات خواهیم بود.
 
رضوی افزود: از روز جمعه تا صبح شنبه ضمن تداوم بارش باران، وزش باد و بارش برف در ارتفاعات، دمای هوا نیز بطور محسوسی کاهش می‌یابد بطوریکه گذر عصر جمعه به صبح شنبه در دامنه‌ها نیز بارش مخلوط باران و بارش برف پیش بینی می‌شود.
 
وی گفت: آبگرفتگی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بدلیل بارش شدید باران و اختلال در تردد و لغزندگی جاده‌های کوهستانی بدلیل بارش برف دور از انتظار نیست.
 
رضوی وضعیت دریا را در این مدت مواج پیش بینی کرد و افزود: صیادان، گردشگران و دریابانان در این مدت از حضور در دریا خودداری کنند.
احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران نیز گفت: در این مدت آبگرفتگی معابرعمومی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ‏ها و همچنین اختلال در تردد جاده ‏های کوهستانی بدلیل بارش برف دور از انتظار نیست.
 
وی به شهروندان و مسافران توصیه کرد در مدت زمان فعالیت سامانه بارشی در استان از آمد وشد در بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها و نیز کوه پیمایی، طبیعت گردی و برپایی چادر در فضا‌های باز پرهیز کنند.
 
مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: رانندگان هنگام عبور از مناطق برف گیر و کوهستانی تجهیزات زمستانی همچون ضد یخ و زنجیر چرخ همراه داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار