رامین رضاییان یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی کشورمان در مرحله انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۸روسیه بود؛ طوری که حتی وقتی این بازیکن از پرسپولیس اخراج شد و بدون تیم ماند هم مهره فیکس و اثرگذار کارلوس کی‌روش به شمار می‌آمد.
کد خبر: ۵۳۴۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷ 06 December 2017
به گزارش تابناک : در این شرایط شاید خیلی‌ها انتظار داشتند رضاییان در مرحله نهایی جام‌جهانی هم جایگاه تضمین‌شده‌ای در ارنج اصلی تیم ملی داشته باشد، اما این اواخر در مسابقات تدارکاتی اتفاقی کاملا متفاوت رخ داده و بیشتر وریا غفوری در تیم اصلی محک خورده است. و از صحبت های کارلوس کیروش در برنامه نود نیز که نام وریا غفوری را به زبان آورد اینطور بر می آید که او بر روی وریا که تدافعی تر است بیشتر از رامین نظر دارد.
 
دلیل این ماجرا هم کاملا روشن است. رامین از نظر توانایی‌های تهاجمی یک بازیکن فوق‌العاده و کم‌نظیر به شمار می‌آید، اما شاید در استراتژی‌های فنی کی‌روش برای مرحله نهایی جام‌جهانی، نیازی به این همه تهور و جسارت در خط دفاعی نباشد. او حتما دنبال بازیکنانی است که در کناره‌ها قدرت دفاعی بیشتری داشته باشند و به همین دلیل شانس مهره‌ای همچون غفوری بیشتر از رضاییان است؛ همانطور که ممکن است در آستانه جام‌جهانی بار دیگر احسان حاج‌صفی از شانس بیشتری نسبت به میلاد محمدی برای حضور در سمت چپ خط دفاعی برخوردار شود.
 
این وسط شاید رامین فقط می‌توانست امیدوار باشد که قرعه آسان ایران در جام‌جهانی سهم او را در ارنج اصلی کی‌روش پررنگ‌تر کند. مثلا اگر تیم ملی در روسیه با یک تیم قوی و دو تیم متوسط هم‌گروه می‌شد، شاید رامین می‌توانست در آن دو بازی گزینه اصلی پست دفاع راست باشد، اما حالا که گروه‌مان از دو تیم بسیار قدرتمند و یک تیم متوسط تشکیل شده، احتمالا رامین باید به همان ۹۰دقیقه بازی با مراکش رضایت بدهد؛ تازه در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن! بسیار بعید است که کارلوس کی‌روش محافظه‌کار بازی با پرتغال و به‌خصوص اسپانیا را با رامین رضاییان استارت بزند.
 
او قطعا ترجیح می‌دهد وقتی دفاع چپ ماتادورها بازیکنی مثل یوردی آلبا است، از یک عنصر تدافعی‌تر در مقابل او استفاده کند و به همین دلیل وریا غفوری در اولویت است. فقط به شرطی که وریا برای جام‌جهانی در سلامتی به سر ببرد، چرا که او معمولا یک خط در میان مصدوم است!
 
برای بررسی تیم های هم گروه ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ بر روی لینک کلیک کنید.





منبع : دراپ بال 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار