معاون مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران با اشاره به قرارگیری ایران بر روی کمربند زلزله، گفت: فعالیت گسل‌های مازندران به صورت محسوس رصد می‌شود.
کد خبر: ۵۳۵۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳ 07 December 2017
به گزارش تابناک : بهزاد پور محمد معاون مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در حاشیه بازدید از مراحل ساخت مرکز لرزه نگاری رامسر اظهار داشت: به منظور رصد بهتر گسل‌های استان، ثبت زمین لرزه‌ها و اطلاع رسانی مناسب‌تر، راه اندازی یک ایستگاه لرزه نگاری جدید در شهرستان رامسر در دستور کار قرار گرفت و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی افزود: برای ساخت و تجهیز و راه اندازی این ایستگاه بالغ بر 250 میلیون تومان هزینه خواهد شد که بخشی از آن که شامل هزینه ساخت اتاقک بوده تأمین شده است.

پورمحمد گفت: با راه اندازی این ایستگاه امکان رصد بهتر فعالیت گسل‌های استان در مناطق غربی مازندران، شرق گیلان و شمال قزوین و اطلاع‌رسانی مناسب‌تر زمین لرزه‌ها فراهم خواهد شد. این ایستگاه با مشارکت مدیریت بحران استان و مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرکل اسبق حوادث غیرمترقبه مازندران تصریح کرد: در سال گذشته دو ایستگاه لرزه‌نگاری توسط همکاران ما در ارتفاعات کجور و کلاردشت راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

پورمحمد گفت: هم اکنون یکی از شبکه‌های لرزه نگاری مهم موسسه ژئوفیزیک در ساری مستقر و با 6 ایستگاه لرزه نگاری در سطح استان از سال 79 به صورت شبانه روزی فعالیت دارد.

وی بیان کرد: هم اکنون مرکز لرزه نگاری کشوری با بیش از 125 ایستگاه لرزه نگاری در قالب 26 شبکه و پایگاه لرزه‌نگاری به صورت استانی و شهرستانی در سراسر کشور به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارد که برای رصد بهتر فعالیت گسل‌ها در سطح کشور و اطلاع رسانی مناسب‌تر که نقش مهمی در آگاهی عمومی و جلوگیری از شایعات دارد، ضرورت توسعه و تقویت این ایستگاه‌ها با حمایت ویژه دولت امری اجتناب ناپذیر است.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار