افراد و خانواده‌هایی که در املاک موقوفه زندگی می‌کنند و بر وقف بودن آن اطلاع دارند از نظر شرعی و قانونی باید حق و حقوق وقف را پرداخت کنند.
کد خبر: ۵۳۷۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۹ 13 December 2017
 به گزارش تابناک مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت:
 
بر اساس این گزارش، دو هزار و ۵۸۴ سند اجاره اولیه رقبات وقفی ازابتدای امسال تاکنون در مازندران با متصرفانی که تاکنون رابطه استیجاری با اوقاف نداشتند انعقاد شده است.  
وی با بیان اینکه اوقاف غیر از نیت واقف نمی‌تواند عواید موقوفات را هزینه کند، افزود:  دو هزار ۵۸۴ سند اجاره اولیه رقبات وقفی ازابتدای امسال تاکنون در مازندران منعقد شد.
 
تمامی درآمد موقوفات بر اساس نظر واقف در وقف‌نامه هزینه می‌شود که برگزاری مراسم‌های مختلف در طول سال و کمک به اقشار مختلف جامعه از نمونه‌های بارز آن است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه اجرای امینانه نیت واقف بستگی به پرداخت حق و حقوق وقف توسط مستاجران و متصرفان قانونی موقوفات است گفت: افراد و خانواده‌هایی که در املاک موقوفه زندگی می‌کنند و بر وقف بودن آن اطلاع دارند از نظر شرعی و قانونی باید حق و حقوق وقف را پرداخت کنند.
 
وی افزود: ایجاد رابطه و انعقاد قرارداد اجاره با مستاجران موجب احیای وقف و نیت واقف می‌شود، گفت: کسانی که حق و حقوق موقوفات را پرداخت کنند در ثواب آن شریک خواهند شد.
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار