مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با تاکید بر حفظ منزلت بانوان در محیط کار، گفت: مراکز مشاوره کاریابی بانوان در مازندران ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۵۳۷۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴ 13 December 2017
به گزارش تابناک : کامران اصغری امروز در جلسه کارگروه بانوان و خانواده مازندران در استانداری، اظهار داشت: ایجاد این جلسات جهت بررسی راهکار برای ورود بانوان و زنان جامعه در زمینه ایجاد اشتغال پایدار بوده تا به تقاضای کار این قشر پاسخ داده شود.

وی افزود: باید بدانیم مراکز اطلاع‌رسانی و خدمات به چه صورت است و ما چگونه می‌توانیم فواید و منافع این مراکز را به جوانان و صاحبان ایده و به ویژه بانوان و متقاضیان اشتغال اطلاع رسانی کنیم.

اصغری بیان کرد:در حوزه تعاونی، تعاونی‌های بانوان در زمینه کشاورزی، صنعت و گردشگری دارای کیفیت بالایی بوده که این حرکت می‌تواند در حوزه تعاون یک فرصت باشد که نیاز است در شهرستان‌های استان این مراکز مشاوره و اطلاع رسانی را داشته باشیم.

مدیرکل تعاون، کار  و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: چهار مرکز مشاوره در ساری، قائم‌شهر و بابل فعال بوده که فرآیند تشکیل این مراکز با موانع و مشکلاتی همراه بوده است اما اداره کار با این مراکز همراه بوده و در زمینه ایجاد اشتغال مشاره‌های لازم ارائه شده است.

اصغری بیان کرد: مازندران دارای فارغ التحصیلان فراوانی بوده که متاسفانه بیکاری یکی از دغدغه‌های مهم این افراد است و برخی افراد دارای علم و یا سرمایه هستند اما تجربه لازم جهت ایجاد اشتغال را ندارند که مراکز مشاوره در حوزه کسب و کار این افراد را حمایت و هدایت می‌کند.

وی گفت: فعالیت درست مراکز مشاوره و خدمات با کمک به دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و استفاده از ظرفیت‌ها می تواند معضل بیکاری را در جامعه کاهش دهد که در حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری ظرفیت بالایی داریم و ایجاد مراکز مشاوره برای همه شهرستان‌ها الزامی است.

مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اهمیت اشتغال پایدار و مولد در روستاها گفت: در روستاها به عنوان روستا تعاون این امر را پیگیر هستیم تا مشکلات اشتغال در روستاهای استان رفع شود که باید با شناسایی به موقع ظرفیت‌ها اشتغال را در روستاها افزایش دهیم.

اصغری تصریح کرد: با افزایش ضریب حمایت و هدایت صاحبان سرمایه به فعالیت‌های کارآفرینان می‌توانیم قدرت ریسک‌پذیری جوانان و افراد بیکار را افزایش دهیم تا بتوانیم اراده ایجاد اشتغال را در آنان تقویت کنیم.

وی گفت: توسعه فعالیت‌های کارآفرینانه با توجه به مزیت‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی کشور، افزایش سرعت فعالیت کارآفرینانه در تولیدناخالص داخلی، ایجاد ارتباط منطقی و پایدار میان فعالیت‌های کارآفرینانه فضای کسب و کار و تولید برخی از اهداف مراکز مشاوره و کاریابی است.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار