همایش هپاتیت ویروسی امروز در دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۵۳۸۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷ 14 December 2017
به گزارش تابناک : معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این همایش دو روزه با بیان اینکه تتو کردن، انتقال جنسی، تزریق و انتقال از مادر به جنین مهم ترین عوامل انتقال این بیماری است گفت: یکی ازساده ترین راه های انتقال بیماری هپاتیت که باعث نارسایی کبد می شود، انتقال از مادر به جنین بوده و با اجرای سیاست های پیشگیرانه هم اکنون دختران و مادران جوان 25 سال نسبت به این بیماری مصونیت دارند.
بابامحمودی درصد ابتلا مازندرانی ها به انواع هپاتیت را مانند میانگین کشوری معادل 3 درصد جمعیت این استان عنوان کرد و افزود: ویروس هپاتیت B) بیشترین عامل مرگ و میر در کشور بوده و ایران در کنترل این بیماری از کشورهای پیشرو در درمان این بیماری است.
معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه تشخیص هپاتیت از نوع (B و C) در کشور و جهان پایین و به میزان 35 درصد است افزود: افراد تزریقی با توجه به گسترش مصرف مواد مخدر بیشترین جامعه آلودگی به این ویروس را تشکیل می دهند.
بابامحمودی با اشاره به مقالات علمی معتبر مطرح شده در این همایش با اشااره به اینکه بیشتر مصرف کنندگان شیشه به هپاتیتC و 2 تا 4 درصد کودکان خیابانی به هپاتیت B و C مبتلا هستند، پیشگیری، خودمراقبتی و اطلاع رسانی را بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به انوع هپاتیت پنج گانه عنوان کرد.
معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به قابل درمان بودن بیماری هپاتیتC با تشخیص به موقع، مراقبت در برابر آلودگی به هپاتیت B را راهکار جلوگیری از ابتلا به این بیماری دانست و گفت: همه مادران باردار باید تحت کنترل و بررسی متخصصان زنان و زایمان قرار گرفته تا در صورت ابتلا به هپاتیت های ویروسی، با در نظر گرفتن درمان و واکسن از انتقال هپاتیت به نوزاد جلوگیری شود.
بابامحمودی بر لزوم توجه مسئولان و سیاست گذاران بهداشت و درمان در باره برنامه درمان و جلوگیری از ابتلا به هپاتیت تاکید کرد و افزود: 132 مقاله در زمینه هپاتیت به دبیرخانه این همایش ارسال و 6 مقاله به عنوان مقالات برتر برای ارائه در همایش انتخاب شد. همچنین 84 مقاله نیز در قالب پوستر ارائه می شود.
همایش هپاتیت ویروسی تا فردا جمعه 24 آذر ادامه دارد.





منبع : صدا و سیما 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار