غلامعلي خوشرو: هدف نيکي هيلي از ايراد اتهام به ايران اين است که نگاه ها را از جنايت هايي که در منطقه با تسليحات آمريکايي صورت مي گيرد به جاي ديگر منحرف کند.
کد خبر: ۵۳۸۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵ 15 December 2017

به گزارش تابناک : نماينده دائم ايران در سازمان ملل متحد گفت: اتهام هاي نيکي هيلي عليه ايران نادرست است.
غلامعلي خوشرو خاطرنشان کرد: هدف نماينده دائم آمريکا در سازمان ملل متحد از ايراد اين اتهام ها اين است که نگاه ها را از جنايت هايي که در منطقه با تسليحات آمريکايي صورت مي گيرد به جاي ديگر منحرف کند.
خوشرو گفت: اظهارات نيکي هيلي مقدمه اي براي نشست شوراي امنيت سازمان ملل متحد است که در پنجشنبه آينده درباره ايران برگزار مي شود.
وي افزود: نماينده آمريکا ادعاهايي را تکرار کرد که هيچ پايه و اساسي ندارد. وي با اين حرف ها مي خواست که بر تسليحاتي که براي کشتار يمني هاي بيگناه در اختيار متجاوزان قرار مي دهد سرپوش بگذارد. همه آنچه وي ادعا کرد به هيچ وجه صحت ندارد. او مدعي بود کساني که در يمن مي جنگند ايراني ها هستند و اين سخن نادرستي است. آنها هر کس را که در خاورميانه با اشغالگري به نبرد مي پردازد يا عليه گرسنه نگه داشتن ملت ها به پا خاسته است ايراني مي دانند. ملت ها در مخالفت با اشغالگري و سرکوبگري مبارزه مي کنند و ما بايد اين مساله را مورد توجه قرار دهيم. ايران به دبير کل سازمان ملل متحد بارها گوشزد کرده است که آمادگي دارد در مذاکرات آتش بس و رساندن کمک هاي بشردوستانه به يمني ها نقش ايفا کند. يمن به شدت در معرض خطر قطحي، وبا و ديگر بيماري ها دارد. انسان هاي بيگناه دارند از بين مي روند و ايران اين آمادگي را دارد که براي يمني ها کمک هاي بشردوستانه ارسال کنند و در فرايند سياسي مشارکت کند. آمريکايي ها همچنين مي خواهند که ديدگان را از قدس به امور ديگر معطوف کنند آن هم پس از آنکه جامعه جهاني از آمريکا انتقاد کرد و در شوراي امنيت مخالفت خود را با تصميم آمريکا درباره قدس نشان دادند، از اين رو آمريکايي ها وقتي ديدند که مواضع مخالف با آنها شديد اللهجه است و متوقف هم نمي شود براي کاستن توجه ها به مساله قدس، مساله کمک موشکي ايران به يمن را مطرح کردند.

00:0001:50
کد ویدیو







منبع : صدا و سیما 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار