رییس دانشگاه مازندران
دانشگاه بدون تحقیق، توانایی حل مشکلات را نخواهد داشت. وظیفه مدیریت دانشگاه تامین امکانات و لوازم انجام تحقیق است. در طی این مدت تمام تلاش مدیریت آن است تا حد امکان لوازم سخت افزاری تحقیق برای همکاران گرامی تهیه شود. استادان فقط به فکر تدریس نباشند، کار استاد علاوه بر تدریس، تحقیق هم است.
کد خبر: ۵۳۸۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۳ 16 December 2017
به گزارش تابناک مازندران، مراسم افتتاح و بهره برداری از آزمایشگاه های دانشکده های علوم پایه و شیمی دانشگاه مازندران با حضور رییس دانشگاه، معاونان، روسای دانشکده ها و مدیران ستادی در محل دانشکده علوم پایه برگزار گردید.
 
 براساس این گزارش، دکتر سید خلاق میرنیا رییس دانشگاه مازندران در این مراسم با اشاره به اینکه براساس برنامه ششم توسعه تا پایان برنامه، دانشگاه ها باید پنجاه درصد اعتبارات مورد نیاز را خود تامین کنند، افزود:
 
با توجه به همین موضوع و بودجه پیشنهادی دولت به مجلس، حرکت دولت کاملا در این مسیر معلوم است. در بودجه پیشنهادی درآمد اختصاصی خیلی از دانشگاه ها ارقام قابل قبولی است. در حالی که درآمد اختصاصی دانشگاه مازندران نسبت به آنها اندک است.
 
       رییس دانشگاه جامع استان در ادامه سخنان خود با اذعان به این مطلب که دانشگاه ها برای حل مشکلات اجتماعی بوجود آمدند اگر نتوانند مسایل و مشکلات جامعه خود را حل کنند یعنی به رسالت خود عمل نکردند، گفت: از روز اول که وارد دانشگاه شدم، به فکر ایجاد زیرساخت و امکانات بودم، ایجاد ساختمان، تجهیزات، آزمایشگاه ها و سایر ملزومات یک مرکز تحقیقات جامع علمی. من به عنوان رییس دانشگاه موظفم امکانات سخت افزاری تحقیق را فراهم کنم و وظیفه تحقیق و پژوهش نیز بر عهده اساتید است.    
 
       رییس دانشگاه مازندران خطاب به اعضای هیات علمی دانشگاه گفت: دانشگاه بدون تحقیق، توانایی حل مشکلات را نخواهد داشت. وظیفه مدیریت دانشگاه تامین امکانات و لوازم انجام تحقیق است. لذا در طی این مدت تمام تلاش مدیریت آن است تا حد امکان لوازم سخت افزاری تحقیق برای همکاران گرامی تهیه شود. استادان فقط به فکر تدریس نباشند، کار استاد علاوه بر تدریس، تحقیق هم است.
 
       دکتر میرنیا در بخش دیگری از سخنان خود به تعمیر و تجهیز آزمایشگاه ها اشاره و اظهار داشت: سکوبندی هشت آزمایشگاه دانشکده که از سال ۱۳۸۰ معطل مانده بود امروز به اتمام رسید تا شاید همکاران بتوانند با خیال راحت تری به تحقیق بپردازند. در طی این مدت یعنی سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ تاکنون پنج میلیارد و پانصد میلیون تومان تجهیزات آزمایشگاهی و تحقیقاتی خریداری شد که بخش اعظم آنها تحویل گردید. از این به بعد نیز خرید برای سال ۱۳۹۷ در دستور کار است. در دانشکده فنی و مهندسی سوله کارگاهی به متراژ هشتصد متر مربع در دستور ساخت است. بیشتر هدف تمرکز کارگاه‌های کارآفرینی در این سوله توسط اساتید و دانشجویان است. تعمیرات باقی مانده برای آزمایشگاه ها نیز تا سال بعد انجام خواهد شد. از همین جا نیز اعلام می کنم که اگر هر عضو هیات علمی بتواند طرحی را عرضه کند که منجر به حل مشکلی در کشور شود دانشگاه هزینه آن را تامین می کند.
 
       رییس دانشگاه مازندران در پایان با اعلام یک خبر خوش در خصوص ساختمان دانشکده حقوق و علوم سیاسی خاطرنشان کرد: دانشکده حقوق با 5700 متر مربع جز اولویت دولت قرار گرفت و دولت هزینه ی آن را پرداخت خواهد کرد. ما مشکل کمبود ساختمان داشتیم که خوشبختانه به زودی این مشکل حل خواهد شد. از سال آینده هم گرانت اساتید و هم هزینه طرح های تحقیقاتی ارایه شده توسط اساتید افزایش خواهد یافت. ما باید بتوانیم از طرح ها درآمد اختصاصی دانشگاه را افزایش دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار