رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد
بصیر الله آزاد نوذری باغدار دنگسرکی که بعنوان نمونه ملی انتخاب شده است، از سال ۸۶ کار ذخیره سازی و تامین میوه شب عید هموطنان را آغاز کرده است او دارای ۱۲ هکتار باغ مرکبات و سیاه ریشه است و در زمان برداشت از این باغات برای بیش از ۴۰ نفر زمینه اشتغال را فراهم می‌کنند.
کد خبر: ۵۴۴۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷ 29 December 2017

به گزارش تابناک مازندران، استان مازندران با کسب ۱۰ عنوان نمونه ملی در کشور، رتبه دوم را در سی‎و‎دومین دوره تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی کشور، به خود اختصاص داد.

بر اساس این گزارش،  دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: میرحسین رمضانی از شهرستان قائم‌شهر در رشته صنایع تبدیلی تکمیلی دامی، مجتبی نوایی از آمل در تولید ماشین آلات، بصیر‌اله آزاد نوذری از نکا در ادوات و تجهیزات کشاورزی، از منتخبان برترمازندران این جشنواره بودند.

وی افزود: بهروز نیک‌پور از بهشهر در بخش مرکبات، پرویز شیخی از ساری در رشته گیاهان دارویی، علی لمتر محمدی از تنکابن در رشته مددکار ترویجی، حمید طاهری‌پور از محمودآباد در رشته پرورش دهنده مرغ مادر گوشتی، اسحق اسلامی سمندکی از جویبار در رشته واحد جوجه‌کشی، علی اصغر علی‌نیا از بهشهر در رشته پرورش ماهیان خاویاری در مناطق ساحلی و رشید عرب روشن از میاندورود در رشته تولید برنج پرمحصول و سویا به عنوان نمونه ملی انتخاب شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: بصیر الله آزاد نوذری باغدار دنگسرکی که بعنوان نمونه ملی انتخاب شده است، از سال ۸۶ کار ذخیره سازی و تامین میوه شب عید هموطنان را آغاز کرده است او دارای ۱۲ هکتار باغ مرکبات و سیاه ریشه است و در زمان برداشت از این باغات برای بیش از ۴۰ نفر زمینه اشتغال را فراهم می‌کنند.

حیدرپور افزود: این باغدار نمونه ملی عوامل موفقیت خود را برخورداری از مشاوره کارشناسان جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات، دقت در انتخاب خاک مناسب و نهال مثمر، استفاده از روش صحیح آبیاری قطره ایی در باغات خود اعلام داشته است.

وی گفت: در مجموعه سورتینک خود هم اکنون با ظرفیت ۶۰۰ تن ذخیره سازی، شرایط اشتغال در مدت نیم سال، برای ۲۰ نفر را هم فراهم کرد.

آئین قدردانی از زحمات و تلاش‌های فعالینی که رقابت سالم در حوزه کشاورزی داشتند، ۱۱ دی ماه در سالن همایش‌های بین المللی صدا و سیما در تهران برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار