معاون آبفاشهری مازندران:
می توان در شهرهایی که دارای سیستم شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب در حال بهره برداری هستند مکانی را برای نصب تاسیسات مورد نیاز برای کاهش بار آلودگی فاضلابهای سپتاژی قرار داد
کد خبر: ۵۴۶۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷ 01 January 2018
به گزارش تابناک مازندران، معاون بهره برداری آبفاشهری مازندران، با بیان اینکه فاضلابهایی که توسط تانکرها حمل می شود را فاضلاب سپتاژی می گویند، گفت: بار آلودگی این فاضلابها از حد استاندارد بالاتر است بنابراین برای ورود به تصفیه خانه ها ضرروی است در ابتدا بار آلودگی آن کاهش یابد.  

بر اساس این گزارش، مهندس محمودی، با اشاره به اینکه فاضلابهای جمع آوری شده از طریق شبکه جمع آوری فاضلاب در فرایند انتقال به تصفیه خانه ها، بار میکروبی آن کاهش می یابد، افزود: سپتاژها سرشار از میکروب و عفونتها هستند که سیستم تصفیه را مختل می کنند.

وی، وظیفه شرکتهای آب وفاضلاب را اجرای شبکه و انتقال فاضلاب به تصفیه خانه ها و جمع آوری فاضلابهای خانگی  عنوان و تصریح کرد: 15 درصد تانکرهایی که لجن را حمل می کنند مربوط به فاضلابهای صنعتی است .

معاون بهره برداری آبفاشهری مازندران، با بیان اینکه در شهرهایی که سطح آب زیرزمینی بالاست ، امکان دفع فاضلاب از طریق چاه های جذبی وجود ندارد و به طور متوسط روزانه 100 متر مکعب از این فاضلابها توسط تانکر حمل و دفع می شود، اظهار داشت: سپتاژ متولی مشخصی ندارد ولی شرکت آب و فاضلاب شهری استان این آمادگی را دارد از نظر علمی در راستای حفظ و ارتقای محیط زیست  به همکاران  کمک نماید.

مهندس محمودی، ادامه داد: می توان در شهرهایی که دارای سیستم شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب در حال بهره برداری هستند مکانی را برای نصب تاسیسات مورد نیاز برای کاهش بار آلودگی فاضلابهای سپتاژی قرار داد تا پس از طی مراحل پیش تصفیه لازم، این نوع فاضلابها برای ورود به تصفیه خانه مناسب شود.

وی با بیان اینکه موضوع سپتاژ ، کشوری است گفت: از آنجایی که سطح آبهای زیرزمینی در مازندران بالاست عدم توجه به انتقال و دفع صحیح فاضلابهای سپتاژی مخاطرات زیست محیطی به همراه دارد.

 معاون بهره برداری آبفاشهری مازندران، افزود: برای اجرای درست دفع فاضلابها اعم از خانگی  وصنعتی به اعتبارات کشوری نیاز داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار