مدیرکل میراث فرهنگی مازندران خبر داد
در سه ماهه اخیر ۱۶ دستگاه فلزیاب و ۱۱۱ اشیای تاریخی و فرهنگی از متهمان کشف و ضبط شد. در ضمن وی از ثبت ۴۷ اثر تاریخی در لیست آثار ملی کشور خبر داد .
کد خبر: ۵۴۷۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶ 03 January 2018

به گزارش تابناک مازندران، دلاور بزرگ نیا مدیرکل میراث فرهنگی مازندران در گفتگو یی اعلام کرد که  ۱۱۱ قطعه اشیای تاریخی از ۱۵ باند قاچاق در مازندران کشف شد.

بر اساس این گزارش وی از انهدام ۱۵ باند قاچاق اشیای تاریخی و دستگیری سه متهم خبر داد و گفت: در سه ماهه اخیر ۱۶ دستگاه فلزیاب و ۱۱۱ اشیای تاریخی و فرهنگی از متهمان کشف و ضبط شد.

وی از ثبت ۴۷ اثر تاریخی در لیست آثار ملی کشور خبر داد و با اشاره به وجود ۱۵ موزه فعال در مازندران، افزود: دومین فصل کاوش تپه باستانی وستمین، تعیین حریم و کاوش محوطه پیش از تاریخ گورستان جنت رودبار رامسر و تعیین حریم کاوش و مردم نگاری غار کمیشان از جمله پروژه های میراث فرهنگی است که تا پایان آذرماه سال جاری صورت گرفته است.

بزرگ نیا با اشاره به برگزاری دوره های آموزش شاغلان صنایع دستی گفت: دو تفاهم نامه همکاری با اداره کل آموزش و پرورش و همچنین سازمان فنی و حرفه ای استان منعقد شد و مفاد آن در دستو کار این معاونت قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران افزود: صدور۶۰ پروانه تولید انفرادی و ۶ پروانه تولید کارگاهی صنایع دستی و هنرهای سنتی جدید و همچنین ۱۸ نشان ملی مهر اصالت از دیگر عملکردهای صنایع دستی درسه ماهه سوم سال جاری است.

وی با بیان اینکه ۶۸ هزار و ۷۶۱ گردشگر خارجی در سال ۹۵ در مازندران اقامت کردند همچنین گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۵۱ هزار و ۷۷۵ نفر گردشگر خارجی وارد استان شدند و چهار شب در مجموعه های اقامتی مازندران اقامت کردند.

 

 

بزرگ نیا از برگزاری ۷۶ دوره آموزش گردشگری در سه ماهه سوم امسال خبر داد و افزود: ۱۲ پروانه بهره برداری جدید ۵ واحد اقامتی و ۷ واحد پذیرایی و سرگرمی در سه ماه سوم سال صادر شد که با اضافه شدن ۵ واحد جدید مجموع واحدهای اقامتی استان به ۹۷۱ واحد و ظرفیت رسمی اقامت در تاسیسات گردشگری به ۷۴ هزار و ۴۷۱ نفر شب رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار