نشست هماهنگی اجرای برنامه فرهنگی و هنری در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه با حضور دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی این استان در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی ایلام برگزار شد .
کد خبر: ۵۴۷۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵ 05 January 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛علی محمدنیاکان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در این نشست، اظهار کرد: هر حادثه‌ای که در اقصی نقاط ایران اسلامی روی دهد، این روحیه همدلی و وحدت و انسجام مردم ایران اسلامی در راستای کمک‌رسانی بسیار ستودنی و شایسته تقدیر است که به کمک همنوعان خود می‌شتابند .

محمدنیاکان افزود: به ‌طور قطع هنرمندان نقش مهم و تأثیرگذاری در ایجاد و انتقال مفاهیم و ایجاد روحیه نشاط در بین آحاد مردم ‌دارند و با توجه به زلزله اخیر در مناطق مختلف کرمانشاه، هنرمندان و حضور آنان با اجرای برنامه‌های متنوع، نقش مهمی در زمینه تسکین آلام مردم این مناطق خواهد داشت .

وی با بیان اینکه هنر نقش مهمی در انتقال مفاهیم و ارزش‌ها دارد، اضافه کرد: همه دستگاه‌های فرهنگی و هنری استان این آمادگی رادارند که در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این مناطق با تعامل و همفکری، حضور داشته باشند و این جای تقدیر دارد .

«حسن اسدی» کارشناس امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این نشست اظهار کرد: با توجه به اینکه در گردهمایی مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان و تأکید وزیر در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در این مناطق، مقرر شده که هر کدام از استان‌ها در زمینه فرهنگی و هنری برنامه‌هایی در این مناطق اجرا کنند .

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرایی این برنامه تسلی خاطر زلزله‌زدگان مناطق مختلف استان کرمانشاه و همچنین ایجاد روحیه شادی و نشاط در بین این عزیزان به ‌ویژه کودکان و نوجوانان است، افزود: مسئولان دستگاه‌های فرهنگی در این راستا با هماهنگی در اعزام گروه‌های مختلف در رشته‌های هنری و فرهنگی تلاش خواهند کرد که زمینه ایجاد روحیه نشاط را در این مناطق فراهم کنند .

اسدی با بیان اینکه این گروه‌ها به مدت دو روز به میزبانی استان کرمانشاه و استانداری این استان در مناطق زلزله‌زده حضور خواهند یافت، عنوان کرد: در استان ایلام برنامه ویژه تحت عنوان قرار همدلی با حضور هنرمندان رشته‌های مختلف هنری این استان در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد در راستای جمع‌آوری کمک‌ها برای ارسال به این مناطق برگزار شد که با استقبال هنرمندان روبرو گردید .

«حجت‌الله منصوربیگی» مسئول بسیج هنرمندان این استان، اظهار کرد: زلزله‌ای که در استان کرمانشاه روی داد موجب تألم و اثر همه آحاد ملت ایران شد اما در عین حال وحدت و همدلی مردم را برای کمک‌رسانی به مردم این مناطق به دنبال داشت .

وی با تأکید بر اجرای برنامه‌های ویژه در راستای رفع تألمات و دردهای مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه، گفت: به همت سپاه پاسداران استان ایلام هم‌اکنون کار بازسازی در ٥٦ روستای منطقه ازگله استان کرمانشاه انجام می‌شود و بهتر است که برنامه‌های فرهنگی و هنری در نیز در این مناطق برگزار شود .

 

مسئول بسیج هنرمندان استان ایلام، یادآور شد: اعزام گروه‌های موسیقی محلی، گروه‌های تئاتر به‌ویژه تئاتر خیابانی و بازی‌های بومی و محلی می‌تواند زمینه را برای ایجاد روحیه نشاط در این مناطق فراهم کند و بسیج هنرمندان نیز آنچه در توان داشته باشد در این زمینه کمک خواهد کرد .

«عظیم ایدی» سرپرست معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان، اظهار کرد: ظرفیت‌های هنری بسیار خوبی در استان ایلام وجود دارد که همه نیز از اجرای برنامه در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه به ‌طور قطع استقبال خواهند کرد .

وی تصریح کرد: در حال حاضر سازندگی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای زلزله‌زدگان در این مناطق با حضور دستگاه‌های مختلف در حال انجام است و لازم است که در راستای ایجاد روحیه نشاط و شادابی در این مناطق فعالیت شود .

گفتنی است، مقرر شد که گروه‌های موسیقی محلی، نمایش خیابانی و بازی‌های بومی محلی با حضور هنرمندان دستگاه‌های فرهنگی و هنری استان به مدت دو روز در دهه اول بهمن‌ماه سال جاری به مناطق زلزله‌زده ازگله استان کرمانشاه اعزام شوند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار