نخستین تمرینات تیم ملی فوتبال در حالی برگزار شد که هیچ مهاجم لیگ برتری در این اردو حضور نداشت.
کد خبر: ۵۴۹۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲ 08 January 2018

به گزارش تابناک : نخستین تمرین ریکاوریملی پوشان لیگ برتری فوتبال کشورمان درحالی جمعه پیش و شنبه هفته جاری برگزار شد که با نگاهی به فهرست بازیکنان دعوت شده به این اردو با نکته حیرت آوری مواجه می شویم.

در میان این بازیکنان تنها نام مهدی طارمی به عنوان مهاجم به چشم می آید.این درحالی است که دوران محرومیت چهارماهه طارمی اول بهمن به اتمام می رسد و از طرفی مشخص نیست وضعیت فنی و جسمانی آقای گل ۲ فصل اخیر فوتبال ایران که به تازگی سودای لژیونر شدن را در سر می پروراند در چه شرایطی قرار دارد.

بنابراین چشم پوشی کی روش از نفرات آماده ای مانند علی علیپور(آقای گل فعلی لیگ برتر) ساسان انصاری(مهاجمی که در هفته های اخیر لیگ برتر کاملا از روزهای تاریکش در ابتدای فصل فاصله گرفته است و در هشت بازی اخیر سپاهان ۵ بار موفق به گلزنی شده است) و حتی مرتضی تبریزی و محمد قاضی که روزگار خوبی را در لیگ برتر سپری می کنند نشان می دهد سرمربی تیم ملی عزم خود را جزم کرده است که هیچ مهاجم لیگ برتری را با خود به جام جهانی 2018 روسیه نبرد و همچنان روی توانایی های ۴۴ بازیکن لژیونر خود در این پست و مهدی طارمی که در آستانه لژیونر شدن است حساب کند.

البته با نگاهی به عملکرد ۵ مهاجم فعلی تیم ملی هم متوجه می شویم که دست کم ۳ نفر از این جمع کاملا با روزهای اوج خود فاصله دارند و همین‌امر در فاصله حدود ۵ ماه تا جام جهانی زنگ خطر را برای تیم ملی به صدا در می آورد.

سردار آزمون مهاجم ۲۳ ساله تیم روبین کازان در نیم فصل نخست لیگ روسیه ۱۹ بار در ترکیب تیم قربان بردیف به میدان رفت اما تنها یک بار موفق به گلزنی شد و همین امر نگرانی های کی روش را نسبت به آمادگی اصلی ترین مهره تهاجمی اش افزایش داده است. آزمون برای خروج از این بحران و رسیدن به مرز آمادگی در آستانه جام جهانی باید دست کم نیمی از توانایی هایش را نیم فصل دوم لیگ روسیه به اثبات برساند درغیر این صورت قفل و زنجیر شدن او به نیمکت روبین کازان بزرگ ترین آسیب را به تیم ملی ایران می زند.

رضا قوچان نژاد هم در رقابت های اردیویزه هلند وضعیت کاملا متفاوتی نسبت به فصل گذشته این مسابقات دارد و در هفته های اخیر از بهترین بازیکن هیرنوین به یک نیمکت نشین مطلق تبدیل شده است. شاید اگر هر سرمربی دیگری هم جای یورگن اشترپل بود با توجه به اینکه قوچان نژاد در ۱۸ بازی لیگ و جام حذفی هلند تنها ۳ گل به ثمر رسانده است ترجیح می داد از مهاجم آماده تری استفاده کند. البته از بدشانسی قوچان نژاد، یانک ورمان در هفته های اخیر درخشش خوبی در ترکیب هیرنوین داشته است و همین امر شانس گوچی را برای بازگشت به ترکیب اصلی تیمش افزایش می دهد.

به هر حال امید می رود رضا که به تازگی پدر شده است با روحیه گرفتن از این موضوع بتواند در ادامه رقابت های اردیویزه به همان مهاجمی تبدیل شود که چشم میلیون ها فوتبالدوست ایرانی را به فرصت طلبی اش خیره می کرد.

افسوس، تنها واژه ای است که این روزها باید درمورد مهدی طارمی به کار برد. بازیکنی که همزمان با بالارفتن از پله های ترقی سوار آسانسور حواشی شده است و همین امر می تواند او را به بیراهه بکشاند. درخواست عجیب طارمی برای جدایی از پرسپولیس برای لژیونر شدن در شرایطی که حدود ۲ هفته به پایان محرومیت او زمان باقی مانده است و سرخ پوشان پایتخت هم به دلیل سهل انگاری های او در عقد قرارداد با ریزه اسپور از ۲ پنجره نقل و انتقالاتی محروم هستند نشان می دهد مهدی طارمی در برزخی بزرگ گرفتار شده است. جالب اینجاست او در وضعیت فعلی به جز الغرافه قطر پیشنهاد قابل توجه دیگری هم ندارد و با اصرارش برای لژیونر شدن بدجوری روی اعصاب هواداران رژه می رود.

به هر حال در صورت انتقال طارمی به الغرافه بسیار بعید است او بتواند به مهره ای قابل اتکا در ترکیب تیم ملی در بزرگ ترین آوردگاه جهان فوتبال تبدیل شود.

در کنار این ۳ مهاجم که با وضعیت عجیب و غریبی دست و پنجه نرم می کنند کریم انصاری فرد و کاوه رضایی در بهترین روزهای دوران فوتبالشان قرار دارند و همین امر شانس حضور آن ها در ترکیب ثابت تیم ملی را در جام جهانی 2018 روسیه  را افزایش می دهد.

انصاری فرد با درخشش در ترکیب المپیاکوس، صدرنشین لیگ یونان و به ثمر رساندن هشت گل برای سرخ و سفیدهای آتن درصدر جدول گلزنان این رقابت ها قرار گرفته است و وزنه سنگینی برای این تیم محسوب می شود.

بدون شک اسکار گارسیا، سرمربی اسپانیایی جدید المپیاکوس برای دفاع از عنوان قهرمانی این تیم در سوپرلیگ یونان روی توانایی های کریم حساب ویژه ای باز کرده است و هواداران تیم ملی هم امیدوارند انصاری فرد با تداوم همین درخشش بتواند به تیم ملی ایران در تقابل با مراکش، اسپانیا و پرتغال در جام جهانی کمک کند.

آخرین مهاجم مدنظر کی روش در ماه های اخیر کاوه رضایی است که در نخستین فصل حضورش در فوتبال اروپا غوغا به پا کرده است و با به ثمر رساندن ۱۰۰ گل برای شارلروا ضمن کمک به این تیم برای قرار گرفتن در رده دوم جدول ژوپیلر لیگ بلژیک در صدر جدول گلزنان این رقابت ها هم قرار گرفته است. درخشش مهاجم سابق استقلال در شارلروا سبب شده است او در جمع ۳ لژیونر برتر فوتبال ایران در فوتبال اروپا قرار گیرد و قطعا با توجه به توان فیزیکی و تکنیکی کاوه احتمال اینکه او هم جزء اصلی ترین اهداف کی روش برای قرارگرفتن در خط آتش تیم ملی قرار داشته باشد زیاد است.

با این وجود در صورت تداوم افت و خیز سردار، گوچی و طارمی باید از کی روش انتظار داشت که دست کم برای یک بار هم شده است به توانایی های علی علیپور به عنوان آقای گل لیگ اعتماد کند.

 

 

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار