در حالی که واعظی از از تقسیم وظایف معاونت اجرایی روحانی خبر می‌دهد در بودجه 97 ردیفی برای این معاونت پیشنهاد شده است.
کد خبر: ۵۴۹۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴ 08 January 2018

به گزارش تابناک : معاونت اجرایی رئیس‌جمهور همواره محلی برای مناقشه بوده است چنانچه این معاونت در دولت‌های نهم و دهم هم حاشیه‌هایی داشت.

در دولت یازدهم محمد شریعتمداری وزیر فعلی صنعت، معدن و تجارت سکاندار معاونت اجرایی شد، تقریبا هفت روز بعد از انتصابش، احکام جدیدی از روحانی دریافت کرد و جانشین رئیس‌جمهور در سه شورا یعنی شورای عالی ایرانیان، شورای عالی فضایی و شورای استاندارد و تحقیقات صنعتی شد.

افزون بر این موارد معاونت اجرایی در دولت تدبیر و امید عهده‌دار هماهنگی و برگزاری سفرهای استانی،کارگروه هدفمندی یارانه‌ها، کارگروه شورای عالی استاندارد، کارگروه ستاد تنظیم بازار، کارگروه نان، گندم و آرد، کارگروه ساماندهی فضاها و ساختمان های اداری و کارگروه ملی زیارت بوده است.

از آغازین روزهای دولت دوازدهم اخباری درباره انحلال معاونت اجرایی روحانی به گوش می‌رسید اما هر بار که دولتی‌ها  درباره این معاونت مورد سوال قرار می‌گرفتند از پاسخ دادن سر باز می‌زدند.

محمود واعظی رئیس‌دفتر روحانی چندی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حذف معاونت اجرایی ریاست جمهوری، می‌گوید: فعلا بحثی برای انتصاب معاونت اجرایی دولت دوازدهم وجود ندارد.

وی ادامه می‌دهد: در جلسه هیئت دولت درباره برخی از وظایف معاونت اجرایی بحث و تبادل نظر کردیم، بر این اساس مقرر شد بخشی از این وظایف در وزارتخانه‌ها تقسیم شود تا آنها انجام این امور را بر عهده گیرند.

 سرانجام معاونت اجرایی چه می‌شود؟صندلی خالی با بودجه میلیاردی

براین اساس ۲,۳۹۳,۲۱۷ میلیون‌ ریال به عنوان بودجه معاونت اجرای دولت دوازدهم در سال ۹۷ پیشنهاد شده است.

در حالی که واعظی از واگذاری مسئولیت‌های این معاونت سخن می‌گوید. این سوال مطرح است، معاونتی که دولت تصمیمی برای معرفی سکاندارش نداشته و وظایفش هم تقسیم شده، چه ضرورتی برای تعیین ردیف مستقل بودجه وجود دارد؟

 

 

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار