رئیس کانون شوراهای کار مازندران گفت: به‌دلیل پایین بودن سهم بخش صنعت در تولید ناخالص داخلی استان و عدم جذب مناسب سرمایه‌گذاران به‌منظور سرمایه‌گذاری، وضعیت صنعت در استان بسیار نگران‌کننده و هشدار دهنده است.
کد خبر: ۵۴۹۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱ 08 January 2018

به گزارش تابناک : محمدعلی شیرافکن در نشست سه جانبه کارفرمایان، کارگران و بازنشستگان با استاندار مازندران در ساری با بیان اینکه صنعت یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد محسوب می‌شود، اظهار کرد: رشد و توسعه اقتصادی مستلزم رشد و توسعه صنعت است و رشد و توسعه صنعت زمینه‌ رشد و توسعه سایر بخش‌ها از جمله کشاورزی، حمل‌ونقل و غیره را فراهم می‌کند.

وی افزود: اشتغال غیرمولد در واحدهای صنعتی استان مازندران و مشکلات ساختاری بخش صنعت باعث کاهش بهره‌وری نیروی کار در استان شده، علاوه بر این نبود و فقدان تأسیسات زیربنایی مناسب در شهرک‌های صنعتی موجب افزایش هزینه سرمایه‌گذاری و در نتیجه کاهش بهره‌وری سرمایه در بخش صنعت استان شده است.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار مازندران گفت:  به‌دلیل پایین بودن سهم بخش صنعت در تولید ناخالص داخلی استان و عدم جذب مناسب سرمایه‌گذاران به‌منظور سرمایه‌گذاری، وضعیت صنعت در استان بسیار نگران‌کننده و هشدار دهنده است.

شیرافکن خاطرنشان کرد: توزیع نامتوازن شهرک‌های صنعتی در استان یکی دیگر از مشکلات بخش صنعت است، به‌طوری‌که برخی شهرستان‌ها بدون حتی یک شهرک صنعتی هستند و در برخی تا چهار شهرک هم وجود دارد. 

وی اضافه کرد: علاوه بر آن، عدم استفاده مناسب از ظرفیت‌های شهرک‌های صنعتی موجود در استان نیز یکی دیگر از مشکلات بخش صنعتی در مازندران است.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار مازندران خطاب به استاندار، پیشنهاد کرد: با در اختیار قرار دادن زمین‌ها و سوله‌های بلااستفاده شهرک‌های صنعتی و همچنین واحدهای در گرو بانک‌ها به سرمایه‌گذاران جدید، می‌توان صنعت مازندران را شکوفا کرد.

شیرافکن با تأکید بر وضعیت خیلی نگران‌کننده بخش صنعت در مازندران، عنوان کرد: وضع کارخانه نساجی مازندران و صنایع چوب‌وکاغذ استان که دو صنعت مادر در مازندران محسوب می‌شود، نشان از وضعیت صنعت ما دارد.

وی با ارائه برخی راهکارهای پیشنهادی، به حل مشکلات صنایع اشاره و بیان کرد: استفاده از فرصت‌ها، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود، بازنگری در شیوه پرداخت تسهیلات کم‌بهره به واحدهای صنعتی و تولیدی، مشارکت فعالانه دانشگاه‌ها در توسعه صنعت، افزایش راندمان بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها را از راهکارهای برون‌رفت مشکلات صنعت می‌توان نام برد.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار مازندران وضعیت فعلی استان در بخش‌های گردشگری و کشاورزی را نیز نامطلوب عنوان و متذکر شد: مسئولان استان باید در پی احیای صنایع و توسعه صنایع جدید تبدیلی با توجه به مزیت‌های موجود در استان باشند.

شیرافکن در پایان سخنانش خطاب به استاندار،  گفت: مشکلات و مسائل مطروحه دلیل بر کم‌کاری مدیران دستگاه‌های متولی نیست.

 این جمله پایانی شیرافکن موجب شد تا محمداسلامی استاندار مازندران خطاب به مسئولان حاضر در جلسه عنوان کند: اگر شما خوب کار کرده بودید که وضع ما این نبود.

 
 
 
منبع : بلاغ 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار