مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران :
تا کنون 10 هزار و 355 پرونده از مجموع پرونده های ثبت شرکتها در استان به طور کامل داده آمایی شده است و 56 هزار و 377 پرونده نیز به صورت نیمه داده آمایی شده است که به زودی کار داده آمایی این پرونده ها به اتمام می رسد.همچنین 27 هزار و 227 تصویرنیز از صورت جلسات تغییرات شرکتها بارگزاری شده است .
کد خبر: ۵۴۹۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳ 09 January 2018

به گزارش تابناک مازندران، محمدحسن بهادر مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران : یک هزار و 327 شرکت تا پایان آذرماه امسال در استان مازندران ثبت شد

 بر اساس این گزارش ، مدیر کل از 67 هزار و 10 شرکت ثبت شده در استان مازندران خبر داد

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان افزوداظهار داشت از مجموع شرکتهای ثبت شده در استان 13 هزار و 853 شرکت با مسئولیت محدود ، 27 هزار و 5 شرکت سهامی خاص ، 14 هزاز و 646 شرکت تعاونی ، 6 هزار و 289 مؤسسه غیر تجاری و مابقی از انواع دیگر شرکتها می باشند.


وی ادامه داد : در 9 ماهه ابتدائی امسال 128 شرکت شامل 36 شرکت تعاونی و 92 شرکت تجاری منحل شده اند که نسبت به سال گذشته 2 درصد رشد داشته است.همچنین در این مدت 193 اظهارنامه کارت بازرگانی صادرشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 22 درصد کاهش داشته است.


" بهادر" خاطرنشان کرد : در راستای اجرای قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد و ماده 48 قانون برنامه پنجم توسعه با هدف حذف مراجعات حضوری متقاضیان خدمت و ارائه خدمات به نحو الکترونیک، فرآیند ثبت تاسیس و تغییرات شرکتها و موسسات غیرتجاری به صورت الکترونیکی در استان فراهم شده است و دیگر نیازی به مراجعه حضوری جهت ثبت شرکت وجود ندارد.


وی با اشاره به ثبت 13هزار و 416 تغییرات و پلمب 2 هزار و 211 دفتر روزنامه و کل در 9 ماهه ابتدائی سال جاری که تماما به صورت الکترونیکی و مکانیزه انجام شده است افزود : از زمان اجرای ارائه خدمات الکترونی در حوزه شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری، آمار تخلفات و جعل اسناد در این حوزه کاهش یافته است.


مدیر کل ثبت اسناد و املاک تصریح کرد: تا کنون 10 هزار و 355 پرونده از مجموع پرونده های ثبت شرکتها در استان به طور کامل داده آمایی شده است و 56 هزار و 377 پرونده نیز به صورت نیمه داده آمایی شده است که به زودی کار داده آمایی این پرونده ها به اتمام می رسد.همچنین 27 هزار و 227 تصویرنیز از صورت جلسات تغییرات شرکتها بارگزاری شده است .


مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان خاطرنشان کرد خدمات به صورت الکترونیکی توانسته فرآیند ثبت شرکت را تسهیل و تسریع ببخشد تا در کنار ثبت صحیح و سریع در جهت بهبود فضای کسب ‌وکار گام بردارد که موجب تسهیل انجام فعالیت‌های اقتصادی ، رشد سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال، توسعه بخش خصوصی در بستر اقتصاد ملی و تسهیل‌کننده جریان انتقال دانش فنی و منابع پولی و مالی جدید به کشورو در نهایت موجب رفاه ملی می گردد.
این مسئول در ادامه برخی از ویژگی‌های مهم و کارکردی سامانه جامع ثبت شرکت‌ها را نگهداری اطلاعات شرکت‌ها در پایگاه داده مرکزی سازمان، امکان چرخش اطلاعات شرکت در داخل اداره ثبت شرکت‌ها، امکان جست‌وجوی اشخاص ذی‌نفع در شرکت برای سابقه‌یابی، وجود بانک اطلاعاتی شرکت‌ها، امکان مکاتبه مکانیزه بین اداری ثبت شرکت، امکان پیگیری ثبت شرکت از طریق سامانه اینترنتی و پشتیبانی فنی متمرکز از سامانه برشمرد.


مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان در پایان با اشاره به رتبه هشتم استان در تعداد شرکتهای ثبت و رتبه سوم تعداد مؤسسات غیر تجاری ثبت شده در کشور اظهار داشت برای ارایه مطلوب خدمات ثبتی در برخی فرایند‌ها نیازمند از جمله ثبت شرکتها نیازمند همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف است و به خصوص برای خدمات الکترونیکی نیازمند شبکه‌های مخابراتی مناسب و همراهی دولت در جهت بهبود کیفیت خطوط مخابراتی و اینترنت هستیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار