قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات روز چهارشنبه برای دومین روز متوالی با کاهش روبرو شده است.
کد خبر: ۵۵۰۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ 10 January 2018

به گزارش تابناک : افزایش شاخص سهام و بهره اوراق قرضه خزانه داری آمریکا موجب شده است تا قیمت جهانی طلا برای دومین روز متوالی با کاهش روبرو شود.
بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد کاهش به کمتر از 1310 دلار رسیده است. قیمت طلا روز سه شنبه نیز با افت 0.6 درصدی روبرو شد که این میزان کاهش بیشترین افت قیمت طلا در یک روز در یک ماه اخیر به شمار می رود.
قیمت طلا هفته گذشته تا 1325 دلار در هر اونس افزایش یافت که این بالاترین رکورد از 15 سپتامبر به شمار می رود.
شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی با افزایش نسبی روبرو شده و به 92.51 واحد رسیده است. شاخص ارزش دلار روز سه شنبه نیز به بالاترین سطح خود در یک هفته اخیر رسیده بود.
بهره اوراق قرضه آمریکا نیز به بالاترین سطح خود در 10 ماه اخیر رسیده است. این در شرایطی است که بانک مرکزی ژاپن تصمیم گرفته است تا برنامه خرید اوراق قرضه را کاهش دهد و این مساله تاثیر زیادی بر افزایش بهره اوراق قرضه آمریکا داشته است.
شاخص سهام در بازارهای مالی جهان نیز با افزایش چشمگیری روبرو شده است. شاخص اس اند پی 500 و نزدک طی شش روز گذشته روندی کاملا صعودی داشته و به نظر می رسد تحلیلگران اقتصادی نسبت به بهبود این روند صعودی امیدوار هستند.
نیل کاشکاری رئیس فدرال رزرو میناپولیس نیز در تازه ترین اظهارات خود تاکید کرد: فدرال رزرو آمریکا باید نرخ بهره را پایین نگه دارد تا نسبت به افزایش دستمزدها و نرخ تورم مطمئن شود.
با انتشار آمارهای ناامید کننده اشتغال در آمریکا طی ماه دسامبر ش ک و تردیدهایی درباره افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده مطرح شده است. تحلیلگران بر این باورند که فدرال رزرو در نشست ژانویه نرخ بهره را تغییر نخواهد داد ولی در نشست مارس نرخ بهره برای نخستین بار در سال 2018 افزایش می یابد.
به نظر می رسد قیمت جهانی طلا و سایر کالاهای راهبردی در کوتاه مدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار و انتشار امارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.

 

 

منبع : رویترز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار