یکی از راههای پیشگیری از ابتلا به بیماری های ویروسی از جمله سرماخوردگی در زمستان شستن مکرر دست ها است که خود منجر به خشک شدن بیش از حد و خارش بیش از حد پوست آن می شود.
کد خبر: ۵۵۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰ 13 January 2018

به گزارش تابناک : نوشیدن قهوه و بروز کم آبی در بدن نیز می تواند در زمستان منجر به خشکی پوست گردد.

با کاهش دمای هوا و رایج شدن استفاده از دستگاه های حرارتی، هوای درون خانه نیز خشک می شود و پوست رطوبتش را از دست می دهد.

هنگامی رطوبت هوای درون خانه به علت فرآیند گرم کردن افت می ‌کند، هوای خشک شده عملا آب پوست را می ‌بلعد.

با این حال راهکارهایی وجود دارد که با عمل به آنها می توانید حتی در فصول سرد سال رطوبت پوست خود را حفظ کنید.

استفاده از بخور سرد: شب‌ها دستگاه را به کار بیندازید تا از کاهش رطوبت هوای داخل خانه جلوگیری شود. برای دستیابی به بهترین نتیجه می‌ توانید از آب مقطر استفاه کنید. مرطوب کردن هوای داخل خانه مانع از روند کم ‌آب شدن پوست می ‌شود و به خصوص برای بیماران دچار درماتیت (التهاب خارش‌ دار پوست) مفید است.

استفاده از اسپری‌ ها یا محلول های نمکی: این اسپری ‌ها یا محلول ‌ها می‌ توانند دهان، چشم‌ ها و مجاری بینی را به خصوص در هنگام مسافرت مرطوب نگهدارند. هنگامی که این سطوح مخاطی بیش از حد خشک شوند، ممکن است دچار خارش گردند و توانایی‌ شان برای محافظت در برابر عفونت ‌های ویروسی مثل آنفلوانزا کاهش پیدا می ‌کند.

پرهیز از پاک کننده های قوی: برخی از مواد پاک‌ کننده پوست را تحریک می ‌کنند و ممکن است به اگزمای دست، یک عارضه درازمدت پوستی، درماتیت و خشکی پوست منجر شوند. به جای این مواد پاک ‌کننده از پاک‌ کننده‌های ملایم که پوست را تحریک نمی‌ کنند، استفاده کنید. همچنین مهم است که فراورده پوستی ر انتخاب کنید که برای نوع پوست شما مناسب باشد. هر چه میزان آب یک کرم مرطوب‌ کننده کمتر باشد، دوام آن بیشتر خواهد بود. در صورتی که در انتخاب نوع مرطوب ‌کننده تردید داشتید، کاربرد لایه ضخیم‌ تری از آن اغلب بهتر است.

نوشیدن آب: نوشیدن قهوه کافئین‌ دار ممکن است به کم ‌آبی بدن و خشکی پوست منتهی شود. پس به ازای هر فنجان قهوه یک لیوان آب بنوشید.

 

منبع: آوای سلامت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار