رئیس اداره حفاظت محیط زیست دشت آزادگان خبر داد:
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دشت آزادگان از مشاهده جمعیت جدید شامل 15 راس آهو در مرز بین "میشداغ" و "فکه" خبر داد.
کد خبر: ۵۵۳۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳ 16 January 2018


مهرشاد احمدوندی اظهار کرد: محیط‌بانان منطقه محافظت شده میشداغ روز گذشته (25 دی ماه) یک جمعیت 15 راسی از آهوها را در مرز بین میشداغ و منطقه فکه مشاهده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بارها مشاهده شده که جمعیت آهوهای میشداغ به سمت فکه حرکت کرده و بین دو منطقه پراکندگی یافته‌اند، افزود: به دلیل اینکه منطقه فکه یک منطقه آزاد است، دامداران مهاجر در این منطقه قرار دارند که محیط‌بانان ما جهت محافظت از آهوها و عدم آسیب‌رسانی به این گونه ارزشمند تذکرات لازم را به این دامداران داده‌اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دشت آزادگان با اشاره به خطراتی که در این مناطق متوجه جمعیت آهوان ایرانی است، گفت: وجود شکارچیان غیرمجاز، نزدیکی به مرز عراق و احتمال مراجعه این آهوها به سمت مرز عراق و شکار توسط شکارچیان عراقی از جمله خطرات احتمالی است که در کمین آهوهای این مناطق است.

احمدوندی با اشاره به مین‌گذاری باقیمانده از دوران جنگ در منطقه فکه تصریح کرد: در قسمت‌های کوچکی از این منطقه مین‌گذاری شده است که از این بابت نگرانی کمی وجود دارد ولی تاکنون موردی از تلفات آهو بر اثر انفجار مین گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه طبق تحلیل آخرین سرشماری‌ها در حال حاضر در منطقه میشداغ حدود 70 راس آهو وجود دارد و این رقم نشان می‌دهد که جمعیت این گونه افزایش داشته است، گفت: سال گذشته به دلیل کم‌آبی آب‌رسانی به آهوهای میشداغ با تانکر انجام می‌شد و امسال نیز به دلیل خشکسالی و عدم بارش باران از نظر پوشش گیاهی و تأمین آب آهوها در منطقه میشداغ و فکه مشکل داریم و نگرانی زیادی در این زمینه وجود دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دشت آزادگان با اشاره به طرح‌های انتقال آب خوزستان و مشکلات ناشی از کم‌آبی برای گونه‌های مختلف جانوری دشت‌های استان از جمله جمعیت آهوان ایرانی میشداغ تصریح کرد: اگر خوزستان "آب مازاد" دارد در درجه اول آب مورد نیاز آهوهای میشداغ را تأمین کنند و اگر آب مازادی باقی ماند به جاهای دیگر انتقال دهند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: آهوی ایرانی ، میشداغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار