شهردار آبیک خواستار شد
شهردار آبیک با اشاره به بازآفرینی سه محله ناکارآمد شهری در آبیک گفت: انتظار داریم توسط ستاد ملی بازآفرینی کشور که دارای اعتبارات خاصی است، به پروژه‌های تعریف شده بازآفرینی شهر آبیک توجه ویژه‌ای شود.
کد خبر: ۵۵۳۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲ 17 January 2018

 به گزارش خبرگزاری تابناک، سعید آگشته در جلسه ستاد بازآفرینی شهری شهر آبیک که در سالن اجتماعات شهرداری این شهر برگزار شد، اظهار داشت: مهم‌ترین معضل شهر آبیک وجود بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری است که ارتباطی به قدمت بافتها ندارد و از نظر کالبدی دچار مشکل است.

وی افزود: عدم وجود سرانه و دسترسی مناسب و عدم دقت در تنظیم و تفکیک زمین‌ها موجب ناکارآمدی شهری شده که لازم است بافت‌های ناکارآمد شهری به دقت شناسایی شده و راه‌حل‌های مناسب طراحی و تبدیل به پروژه‌های عینی شود.

شهردار آبیک مهدیه، شهرک فردوس و بهداری را از محله‌های شهر آبیک با بافت‌های ناکارآمد شهری ذکر و ادامه داد: تجربه نشان داده تا مشارکت مردمی نباشد و مردم درگیر پروژه نشوند، هیچ پروژه‌ای در حوزه شهری نمی‌تواند موفق و یا محقق شود.

آگشته اضافه کرد: به دلیل ریزدانگی و مالکیت اداره مسکن و شهرسازی امکان صدور پروانه برای شهروندان آبیکی وجود ندارد و به دلیل عدم نقشه برای بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده، پرونده مردم به کمیسیون ماده 100 هدایت شده و ازدحام افراد را در این کمیسیون شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به دلیل عدم صدور پروانه توسط شهرداری به مردم برای ساخت و ساز، مردم به ساخت و سازهای غیرمجاز روی آورده و مشمول کمیسیون ماده 100 می‌شوند.

این مسؤول بیان کرد: گرچه شهرداری آبیک از اعتبارات چشم و دل بریده و با توجه مردم و اهتمام مسؤولان در راستای فضاهای شهری گام بر می‌دارد اما انتظار داریم در راستای اهداف سازمانی و ملی که تعریف شده، توسط ستاد ملی بازآفرینی کشور که دارای اعتبارات خاصی است، به پروژه‌های تعریف شده شهر آبیک توجه ویژه‌ای شده و از اعتبارات بهره‌مند شود.

شهردار آبیک افزود: یکی از مهم‌ترین موضوعات شهری را ایجاد فضاهای تعامل شهری ذکر کرد و افزود: این طرح مقرر شده در کوچه خنجری شهر آبیک اجرا شود که در مرحله طراحی و حوزه استعلام‌ها و غیره قرار دارد.

* در بازآفرینی شهر آبیک تمام دستگاه‌های اجرایی پای کار آیند

سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک در این جلسه گفت: در ستاد بازآفرینی این شهرستان طرح بازآفرینی محله‌های مهدیه، رجایی و فردوس مصوب شده بود.

سیدمحمد حسینی افزود: برای بازآفرینی محله‌هایی با بافت‌های فرسوده در شهر آبیک و وجود مشکلات و مسائل جدی در این محله‌ها نیاز است تمام مسؤولان دستگاه‌های اجرایی پای کار آیند.

وی ادامه داد: در بازآفرینی شهر آبیک دستگاه‌های اجرایی برای اجرای پروژه‌ها باید با هم هماهنگ باشند تا مردم سردرگم نشوند.

این مسؤول اضافه کرد: نیاز است شهرداری آبیک طرح‌هایی ارائه دهد تا در کمیته برنامه‌ریزی اعتبارات پیش‌بینی شود تا توسعه عدالت شهری به صورت متوازن در این شهر تحقق یابد.

سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: مقرر شده بود به دلیل وجود ریزدانه‌ها در حوزه مسکن و ساخت و سازهای صورت گرفته در شهرک فردوس شهر آبیک توسط شهرداری ممیزی صورت گیرد و اطلاعات استخراج شده و وضعیت مالکان و مسکن و شهرسازی مشخص شود.

حسینی اذعان کرد: شهرک فردوس شهر آبیک فاقد مدرسه بوده و دانش‌آموزان این شهرک با پای پیاده مسافت طولانی را طی می‌کنند تا به مدارس داخل شهر آبیک آمده و تحصیل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار