نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال ایران
دو نماینده مدعی خوزستان در نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال ایران رقابت فوق العاده سختی با حریفان خود در پیش دارند.
کد خبر: ۵۵۳۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳ 17 January 2018

 

نفت آبادان در بزنگاه تبریز/ پترو به زمین سفت برخورد

مرحله نیمه نهایی لیگ بر‌تر بسکتبال ایران از امروز با حضور دو نماینده مدعی خوزستان از سر گرفته خواهد شد.

این مرحله از رقابت‌ها به صورت سه از پنج برگزار خواهد شد و هر تیمی که زود‌تر به سه پیروزی دست پیدا کند راهی فینال خواهد شد.

پالایش نفت به این دلیل که دو بازی دور مقدماتی را به شهرداری واگذار کرده، دو دیدار اول این مرحله را در خانه حریف برگزار خواهد کرد، اما تیم‌های پتروشیمی و مهرام هر کدام با یک برد مقابل حریف شرایط برابری داشتند که طبق قوانین، تیمی که به لحاظ رتبه، شرایط بهتری داشته باشد دو دیدار نخست را در میزبانی سپری خواهد کرد.

بر همین اساس، تیم پالایش نفت آبادان که در دور مقدماتی در دو بازی رفت و برگشت مغلوب شهرداری تبریز شده بود، در این مرحله مجددا به شاگردان مهران حاتمی برخورد کرده تا ضمن ایجاد فرصتی برای جبران، یکی از سخت‌ترین ادوار حضورش در سوپر لیگ ایران را تجربه کند.

نفتی‌ها امروز و فردا پنجشنبه در تبریز دو بازی نخست مرحله نیمه نهایی را در تبریز برگزار خواهند کرد و سپس به آبادان می‌آیند تا از نماینده تبریز میزبانی کنند.

بهترین اتفاقی که برای شاگردان سامری می‌تواند رخ دهد، کسب یک پیروزی در تبریز است، در این صورت نفتی‌ها در آبادان با اتکا به سرمایه عظیم و پرشور تماشاگر توان کسب دو پیروزی پیاپی را در خانه دارند تا اجازه ندهند کار به خان پنجم در تبریز کشیده شود.

سنتر‌ها و شوتیست‌های نفت در این دیدار نقش تعیین کننده‌ای دارند و قطعا حماد سامری به خوبی بر این موضوع واقف است که در مقابل بازیکنانی همچون روزبه ارغوان و اصغر کاردوست، باید مهره‌هایی با توان بدنی بالا، قدرت مانور بیشتر و دقت شوت مناسب را در درون استارترهای خود قرار دهد و ترکیبی را انتخاب کند که تا پایان چندان دست خوش تغییر نشود.

نفتی‌ها گرچه در پست سه محمد جمشیدی را به عنوان مهره ثابت و بازی ساز خود در میدان به کار خواهند گرفت، اما بی‌گمان نقطه عطف این تیم پست گارد است که با وجود بازیکنانی همچون اصلانی و استیون برت، در جدال با مهره‌های تنومند شهرداری فرصت نفوذ بیشتری خواهند داشت.

در مقابل شهرداری با ترکیبی از بازیکنان با تجربه و جوان، همچنین دو یار خارجی تاثیرگذار خود را به عنوان یک حریف سرسخت برای نفتی‌ها معرفی کرده است.

مهران حاتمی متکی به شوت‌های هروه پولکو و حضور ارغوان و کاردوست در زیر سبد، امیدوار است بتواند نفت را به زانو در آورد، همچنین آرن داودی نیز در پست گارد، یک مهره ارزشمند برای تبریزی‌ها تلقی می‌شود که شناخت خوبی از شیوه بازی نفتی‌ها در اختیار دارد.

این دیدار می‌توانست تماشاگران زیادی را در بر گیرد که متاسفانه پخش تلویزیونی آن منتفی اعلام شده است.

در دیگر دیدار نمایندگان خوزستان، پتروشیمی بندرامام در ماهشهر دو دیدار ابتدایی خود را مقابل مهرام قدرتمند برگزار خواهد کرد.

دو رقیب سنتی و دو باشگاه پر افتخار بسکتبال ایران، در شرایطی به مصاف هم خواهند رفت که هنوز تب حواشی دیدار دو هفته گذشته این دو تیم فروکش نکرده است.

شاگردان مهران شاهین طبع برای نخستین بار طی سه فصل گذشته برای رسیدن به فینال به سد محکمی برخورد کرده است، گرچه پیش از این مدیرعامل باشگاه بندرامامی، با به خدمت گرفتن دو بازیکن خارجی با کیفیت کار را برای این تیم آسان کرده است.

بندرامامی‌ها در شرایطی که بازیکنان آماده‌ای همچون یخچالی، کاظمی، داورپناه و مشایخی را در اختیار دارد، دامنیک جونز را به خدمت گرفته که فصل گذشته یک تنه برای دانشگاه آزاد امتیاز آوری می‌کرد.

سنتر دورگه پتروشیمی نیز که هنوز نمایشی از او دیده نشده نیز هندوانه در بسته شاهین طبع در این دیدار خواهد بود.

در مقابل مصطفی هاشمی و یارانش قرار دارند که با جوانان با تجربه‌اش به جنگ پتروشیمی متمول آمده‌اند تا با تلاش و دوندگی و البته هوش سرمربی خود، مقابل پتروشیمی دست به شگفتی بزنند.

شاید برای مهرام بردن پتروشیمی ارزش بیشتری تا رسیدن به فینال داشته باشد، پس به طور حتم یکی از جذاب‌ترین بازی‌های لیگ را در مرحله نیمه نهایی بین تیم‌های پتروشیمی و مهرام شاهد خواهیم بود.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار