کد خبر: ۵۵۳۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳ 17 January 2018
برگزاری مراسم عروسی

به گزارش سایت تشریفات (tashrifat.org)، شاید تا کنون به این نکته توجه کرده باشید که نحوه ی برگزاری یک مراسم عروسی، بیش از اینکه به صرف هزینه های هنگفت مرتبط باشد، به برنامه ریزی درست و اصولی مربوط است.

یک برنامه ریزی درست و حساب شده می تواند هم باعث صرفه جویی در هزینه های شما شود و هم آسودگی خیال برای شما به همراه داشته باشد. با داشتن یک برنامه ی مدون می توانید از استرس های خود در آستانه ی مراسم عروسی تان بکاهید و در کمال آرامش به امور رسیدگی کنید. امروزه با گسترش مراکز و موسسه های مختلف که در خصوص امر ازدواج و عروسی فعالیت می کنند، بسیاری از مشکلات در این زمینه حل شده است. چرا که موسسه هایی این چنینی، با سابقه های درخشان و دانش کافی در این خصوص می توانند راهکار های مناسبی برای برپایی یک مجلس عروسی خاطره انگیز به شما ارائه کنند.

برگزاری مراسم عروسی در نقاط مختلف کشور مان همراه با آیین ها و رسوم متفاوتی است. اما مراسم عروسی یک سری المان های ثابت و مشخصی نیز دارد که نه تنها در میان اقوام مختلف ایرانی بلکه در میان سایر ملل نیز اجرا می شوند.

رد و بدل کردن حلقه ازدواج، رد و بدل کردن پول (مهریه و شیربها و مانند آن)، هدیه دادن گل، میهمانی در شب عروسی، موسیقی، شعرخوانی، دعا و خواندن کتاب مقدس (قرآن، انجیل و ) در فرهنگ کشورهای گوناگون به شکل‌های مختلف و با جزئیاتی مختلف وجود دارد.

لکن برخی دیگر از رسوم، مانند کیک عروسی، رقصیدن عروس و داماد، اگرچه در برخی از فرهنگ‌ها مشابه هستند، ولی در تمامی فرهنگ‌ها این چنین نمی باشد. لباس عروس همواره در طول تاریخ اهمیت فراوانی نیز در مراسمعروسیداشته، همه عروس‌ خانمها، مایل بودند زیباترو جذاب تر دیده شوند.

گاهی جواهرات آویز شده روی لباس عروس از لباس وی پر اهمیت تر بوده‌ و لباس عروس چنان با جواهرات پوشیده می شده است، که فقط جواهرات بیشتر به چشم می آمد و جلوه می کرد.

در تاریخ آمده است افراط کردن در این کار باعث شد تا در قرن ۱۵ میلادی در کشور انگلستان، شاهزاده مارگریت مجبور شود به دلیل سنگینی لباسش، برای راه رفتن از دو نفر به عنوان همراه یا همان ساق دوش کمک بگیرد.

باید گفت که رسم پوشیدن لباس عروس سفید رنگ، به انگلستان در زمان ملکه ویکتوریا باز می‌گردد.با وجود فراگیر شدن رنگ سفید در بیشتر کشورها، بسیاری از ملت ها همچون هند ترجیح می‌دهند با لباس رنگی و بین المللی خود مراسم عروسی را برگزار کنند . برگزاری مراسم برای عروسی رسمی دیرینه می باشد و ریشه در اعماق تاریخ دارد.در ایران جشن عروسی رسمی کهن واساطیری دارد.و چون تاکید بر ازدواج در اسلام بیشترتوصیه شده است به این امر به دید بهتر و مقدس تری نگاه می شود.قربانی کردن در شب مراسم عروسی و حتی تک به تک جزییات عروسی در ایران به رسوم اقوام و باستانیان برمی گردد .رسوم مشترک را هم در جهان می توان در نظر داشت .تاریخچه برخی از رسوم در مراسم عروسی، قدمتی دیرینه داشته و به قبل از تاریخ باز می گردد.این رسم ازدواج و مراسم عروسی در فرهنگ بسیاری از کشورهای جهان مشترک می باشد.

 

منبع: http://www.Tashrifat.org

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار