اسدی گفت:بخش کشاورزی امروز با مسائلی از قبیل نبود فضای مناسب صادراتی و کمبود سرمایه گذاری روبروست.
کد خبر: ۵۵۳۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸ 18 January 2018

به گزارش تابناک : مسعود اسدی عضو شورای مرکزی خانه کشاورز با اشاره به اینکه افزایش اشتغال در بودجه سال آینده دربخش کشاورزی باید با بازاریابی همراه باشد، اظهار کرد: اگرچه در ایجاد اشتغال در سیستم های کشاورزی نظیر پرورش ماهی درقفس و کشت های گلخانه ای تردیدی وجود ندارد اما با مسائلی از قبیل نبود فضای مناسب صادراتی و کمبودسرمایه گذاریدر ایجاد واحد ها روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخشمحصولات گلخانه ای با افزایش عظیم تولید روبرو خواهد بود،افزود:انتظار می رود که دولت ،بازارهای لازم را برای عرضه محصول در نظر بگیرد تا سرمایه گذاران پس از اخذ تسهیلات با بحران نبود بازار، هدر رفت سرمایه و بدهی به بانک ها روبرو نشوند.

اسدی ادامه داد: با توجه به وجود منابع عظیم خدادادی در سواحل شمال و جنوب کشور، پرورش ماهی در قفس در ایجاد اشتغال جوانان تاثیر بسزایی خواهد داشت و جهت ترغیب سرمایه گذاران، تسهیل در قوانین و مقررات امری ضروری است.

وجود ظرفیت های نهفته در بخش کشاورزی
عضو شورای مرکزی خانه کشاورز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه ظرفیت های نهفته ای در بخش کشاورزی وجود دارد، بیان کرد: طبق اظهارات وزیر جهاد کشاورزی بحران منابع آبی پایان خط دربخش کشاورزینیست، همانگونه که در حوزه محصولاتی هم چون چغندر قند با کاهش سطح زیر کشت محصول، میزان تولید به نسبت گذشته دوبرابر افزایش یافته است بنابراین می توان اذعان کرد که با کشت های جایگزین ،امکان استفاده از این فرصت های نهفته در بخش کشاورزی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هر استان اقلیم خاص خود را دارد،افزود: با توجه به بازدهی بالای محصولات کم آب بر و صیانت از منابع آبی ،اجرای کشت های جایگزین امری ضروری است، چرا که هم اکنون در آستانه فاجعه آبی قرار داریم.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز در پایان گفت: محصولاتی نظیر چغندر قند و مارچوبه علاوه بر تناوب زراعی محصول،درآمدزایی و اشتغال زایی مناسبی برای این بخش دربردارند.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار