معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: وضعیت استان در زمینه بیماری آنفلوآنزا کنترل شده است.
کد خبر: ۵۵۴۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶ 18 January 2018

به گزارش تابناک : محسن اعرابی درباره وضعیت آنفلوآنزا در مازندران طی گفت‌وگویی اظهار کرد: آنفلوآنزا بیماری فصلی است که معمولاً در این فصل از سال شاهد آن هستیم.

وی با تأکید بر رعایت بهداشت فردی و شست‌وشوی مرتب دست‌ها، افزود: در صورت ابتلا، لازم است افراد دوره استراحت خود را کامل کرده و تا پایان بهبودی از حضور در مکان‌های عمومی خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: در حال حاضر وضعیت مازندران در زمینه بیماری آنفلوآنزا کنترل شده و مطلوب است و مشکل خاصی نداریم.

این مسئول با اشاره به آماده‌باش بیمارستان‌های مازندران، اضافه کرد: دارو به میزان کافی موجود است و مشکلی در این زمینه نیز نداریم.

اعرابی با اعلام اینکه کودکان، افراد مسن، بیماران قلبی عروقی، کلیوی، دیابت، خانم‌های باردار جزو گروه‌های در معرض خطر هستند که لازم است به توصیه‌ها و هشدارها توجه کنند، تصریح کرد: افراد در صورت ابتلا به بیماری حتما به پزشک مراجعه کنند و از مصرف دارو بدون تجویز پزشک پرهیز کنند.

وی در پایان گفت: افرادی که با پرندگان در تماس هستند باید به این مهم توجه کنند که احتمال شیوع بیماری ازطریق بقایای پرندگان وجود دارد و باید این موارد را جدی بگیرند.

 

 

منبع : بلاغ 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار