بانک مرکزی انگلیس کمترین دقت پیش‌بینی نرخ تورم بین بانک‌های مرکزی را به ثبت رساند.
کد خبر: ۵۵۴۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴ 18 January 2018

به گزارش تابناک : اگرچه هیچ بانک مرکزی در دنیا عملکردی عالی در پیش بینی نرخ تورم نداشته است، اما بانک مرکزی انگلیس در صدر بدترین عملکرد قرار دارد. این بانک که سه قرن قدمت دارد، در رتبه بندی بانک های مرکزی گروه "جی 7" بلومبرگ، بدترین عملکرد در پیش بینی نرخ تورم اقتصاد داخلی را داشته است در حالیکه بانک مرکزی کانادا بهترین پیش بینی را داشته است.
قدرت پیش بینی که از آن به عنوان یکی از پایه‌های تصمیم گیری در خصوص سیاست های پولی استفاده می شود و روی شرکت ها و خانوارها در دنیای واقعی اقتصاد اثر می گذارد، یکی از اصلی ترین عوامل اعتبار یک بانک مرکزی است. مارک کارنی، رئیس بانک مرکزی انگلیس و تیم سیاست گذاری او با اتکا به چشم انداز تورم، طی یک دهه اخیر تنها یک مرتبه نرخ بهره را افزایش داده اند.
پیش‌بینی‌هایی که در واقعیت به وقوع نمی‌پیوندد همواره یکی از ابزارهای انتقاد از بانک‌های مرکزی و روسای انتصابی اداره کننده آن هاست.
موسسات مالی از زمان بحران مالی، به دلیل مسائلی نظیر برنامه خرید دارایی‌های گسترده و نرخ‌های بهره منفی که به عقیده برخی از افراد موجب گسترش نابرابری شده است، تحت فشار فزاینده ای قرار گرفته‌اند.
در رتبه بندی بلومبرگ با در نظر گرفتن همه عوامل، بانک مرکزی آمریکا در رتبه اول قرار دارد هرچند که در 10 سال از یازده سال مورد مطالعه بیش از اندازه خوش بین بوده است و بانک مرکزی ژاپن در رتبه آخر قرار دارد.
در پیش بینی رشد اقتصادی، بانک مرکزی انگلیس با وجود آن که بیش از حد خوشبین بوده است، در رده اول قرار گرفته است. جالب است که کارنی به دفعات توسط برخی از نمایندگان و رسانه های انگلیسی به خاطر اینکه نسبت به چشم انداز رشد کشور چه قبل و چه بعد از بریگزیت، بیش از اندازه بدبین بوده، مورد هجمه قرار گرفته است.

 

 

منبع : بلومبرگ 

برچسب ها: بانک مرکزی ، نرخ تورم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار