محققان دریافتند خواب می تواند به تقویت عادات غذایی سالم تر کمک کند.
کد خبر: ۵۵۴۵۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳ 20 January 2018

به گزارش تابناک : به گفته محققان دانشگاه کالج لندن کینگ، افراد مبتلا به بیخوابی که روند خواب شان بهتر شد تمایل کمتری به مصرف غذاهای شیرین و حاوی قند پیدا کردند.

محققان تاکید می کند که لازم است خواب به عنوان یکی از فاکتورهای سبک زندگی که می تواند بر چاقی نقش داشته باشد، نگریسته شود.

محققان این مطالعه به سرپرستی وندی هال، ۴۲ فردی که عادت به خوابیدن کمتر از هفت ساعت در شب داشتند را مورد بررسی قرار دادند.

نیمی از شرکت کنندگان تحت مشاوره ۴۵ دقیقه ای برای داشتن خواب بهتر قرار گرفتند. هدف این مشاوره افزایش مدت خواب این افراد به مدت یک ساعت و نیم در هر شب بود. نیم دیگر شرکت کنندگان هیچ مشاوره ای دریافت نکرده و در قالب گروه کنترل بودند.

تمامی شرکت کنندگان مجهز به سنسور حرکت برای ردیابی میزان خواب شبانه شرکت کنندگان و همچنین مدت زمان بیداری قبل خواب شان در رختخواب بودند. خواب و رژیم غذایی این افراد به مدت یک هفته تحت کنترل بود.

نتایج نشان داد ۹ فرد از هر ۱۰ فرد دریافت کننده مشاوره، مدت زمان خواب شان در طول یک هفته، از ۵۲ دقیقه تا حدود یک ساعت و نیم افزایش یافته بود. اما هیچ تغییر قابل توجهی در الگوی خواب افراد گروه کنترل اتفاق نیفتاده بود.

محققان دریافتند افرادی که خواب شان بیشتر شده بود مصرف روزانه مواد قندی افزودنی شان ۱۰ گرم کمتر شده بود.

منبع: مهر

برچسب ها: خواب خوب ، کاهش وزن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار