استاندار مازندران بر لزوم حرکت به سمت صنعتی شدن موج چهارم تاکید کرد و گفت: راهبردهای کشاورزی و صنعت در استان باید مشخص شود.
کد خبر: ۵۵۴۷۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷ 20 January 2018

به گزارش تابناک : محمد اسلامی، پیش از ظهر شنبه، در شورای برنامه‌ریزی استان مازندران، با تأکید بر مشخص کردن استراتژی کشت استان، افزود: باید نوع و میزان کشت به‌گونه‌ای باشد که برای استان ایجاد ارزش‌افزوده کند و در این زمینه باید راهبرد ارائه داد .
استاندار مازندران، بابیان اینکه باید بر اساس اصل نیاز رهنمود داد، گفت: باید مصوب و راهبردهای کشاورزی مشخص باشد و سرمایه‌گذار از میان آن‌ها انتخاب کرده و مجوز به او داده شود .
وی بابیان اینکه ما باید در استان به سمت صنعتی شدن موج چهارم رفته تا توان رقابت داشته باشیم، افزود: چرا پول خود را برای صنایع نسل دو هزینه می‌کنیم که دیگر کارکرد و امکان رقابت ندارد .
استاندار مازندران گفت: همگرایی و یکپارچه بودن به این معناست که همه اعم از صنعت، کشاورزی و گردشگری، همه مقتضیات منابع و مصارف را بدانیم و آن‌ها را در نظر بگیریم .
وی با تأکید بر اینکه باید طرح‌های حاکمیتی خود را دقیق، روشن و با ضوابط مشخص انجام دهیم، با اشاره به برنامه توسعه پنجم و ششم گفت: اهداف کمی و کیفی توسعه مازندران در قانون آمده است، هر ارگانی باید این اهداف را در بخش خودش ترجمه کرده و انجام دهد .
اسلامی با تأکید بر اصلاح رویه‌ها گفت: هر بخشی، یک ماه پیش از پایان سال، برنامه و اهداف خود را ارائه دهد و اینکه که در هر رشته‌ای می‌توان تا چه میزان پذیرش داشت .
استاندار مازندران با اشاره به اینکه مجوز فعالیت باید همراه با رعایت الزامات زیست‌محیطی باشد، خاطرنشان کرد: محیط‌زیست باید از هرکسی که کار انجام می‌دهد، الزامات و پیوست زیست‌محیطی را مطالبه کند .
وی بابیان اینکه همه ما منطق توسعه پایدار را برای توسعه پذیرفته‌ایم، افزود: محیط‌زیست باید نسبت خود با مردم و فعالیت‌ها را در یک پیوست ارائه و بایدهای خود را مشخص کند اینکه چه فعالیت‌هایی در عرصه‌ها مجاز و چه فعالیت‌هایی غیرمجاز است و با این کار، تکلیف بسیاری از افراد مشخص‌شده و دیگر نیاز به استعلام نیست .
اسلامی تأکید کرد: همه دستگاه تلاش ویژه داشته باشند تا پیوست خود را تهیه‌کرده تا روند استعلام و پاسخ، ساده‌سازی شده و آن‌ها را به یک شیوه‌نامه تبدیل کنیم .
وی در رابطه با طرح هادی روستاها گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مسکن، مقرر شد تا بازنگری طرح هادی 50 روستای بحرانی استان در اولویت قرار گیرد تا بتوانیم خواست روستائیان را نیز برآورده کنیم .
استاندار مازندران با تأکید بر اینکه دستگاه‌ها برای ساده‌سازی ورود به فعالیت، باید نقشه راه توسعه استان را در فعالیت‌های بخشی استخراج کنند، افزود: هر دستگاهی باید پیوست خود را داشته باشد و در آن چارچوب مجوزهای موردنیاز را صادر کنند.

 

منبع : مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار