رسیدگی به پرونده‌ های قدیمی خارج از وقت رسیدگی، یکی از اولویت‌ های امسال دادگستری مازندران است.
کد خبر: ۵۵۴۷۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱ 20 January 2018

به گزارش تابناک : مهران ولی رییس دادگستری شهرستان چالوس گفت: ۲۱ هزار ۲۸۹ فقره پرونده وارده  اینحوزه قضایی در ۹ ماه امسال بوده که از این تعداد ۱۹ هزارو ۷۱۴۴ فقره مختومه شده است.

وی افزود: بیشترین جرایم ارتکابی در این شهرستان مربوط به موضوع سرقت، مطالبه وجه، توهین و ضرب و جرح است.

ولی پور در خصوص روند رسیدگی به پروند‌های قدیمی دراین شهرستان نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون اولویت رسیدگی به پرونده‌های قدیمی داده شده است، به طوی که وقت‌ های رسیدگی نزدیکی برای اینگونه پرونده‌ها تعیین می‌شود و روند رسیدگی به صورت خارج از نوبت است تا به این صورت بتوانیم پروند‌ه ها را با کمک تمامی همکاران قضایی و اداری تعیین تکلیف و روند رسیدگی به پرونده‌ها را در این شهرستان به روز نماییم.

رییس دادگستری شهرستان چالوس همچنین در خصوص اراضی مستحدث نوار ساحلی نیز افزود: اقدامات  و دستورات موثری از سوی دادستان وهمچنین  منابع طبیعی انجام پذیرفته، بصورتی که دراجرای ماده ۱۱ قانون اراضی، از ۱۶ کیلومتر نوار ساحلی این شهرستان ۱۵ کیلومتر آن رفع تجاوز و آزاد سازی شده است.

ولی پور در خصوص حفاظت و صیانت از منابع طبیعی نیز گفت: در اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور اقداماتی موثری صورت گرفته است؛ بطوری که به محض وصول گزارش بدون تشکیل پرونده و با ورود به موقع دستگاه قضایی این شهرستان اقدامات اولیه انجام گرفته و اراضی ملی از ید متجاوزین خارج شد و احکام قطعی نیز در بیشتر موارد اجرا شده است.

دادگستری شهرستان چالوس دارای ۶ شعبه قضایی بوده که تعداد ۳ شعبه آن حقوقی و ۳ شعبه کیفری است.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار