معاون ورزش اداره‌کل ورزش‌وجوانان مازندران
ورزشکاران مازندرانی نشان داده‌اند هر زمانی که به قهرمانی می‌رسند رفتار، منش و اخلاق آنان سرآمد می‌شود و این بدان معنا است که قهرمانان مازندرانی از ورزش به عنوان یک ارزش استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۵۵۵۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷ 21 January 2018

به گزارش تابناک مازندران، معاون ورزش اداره‌کل ورزش‌وجوانان مازندران در جمع هیئت‌های ورزشی شهرستان نکا از کسب نزدیک به 500 مدال توسط قهرمانان این استان از ابتدای سال 96 خبر داد.

بر اساس این گزارش ، کسری منوچهری در جمع مسئولان هئیت‌های ورزشی شهرستان نکا با اشاره به برنامه‌ریزی بلند مدت سیاست‌های مجموعه ورزش در برنامه ششم توسعه، اظهار کرد: ورزش یک فرآیند بلند مدت است که فرصت‌ها را باید در آن غنیمت شمرد.

وی افزود: توسعه منابع همگانی در ورزش حرف اول را می‌زند که سعی می‌شود رویکرد برنامه‌ها با رویکرد در نظر گرفته شده از سوی دستگاه ورزش با چشم‌انداز بلند مدت منطبق قرار داده شود.

معاون امور ورزش اداره کل ورزش‌وجوانان مازندران با بیان رصد ورزشکاران از زمان طفولیت تا سنین جوانی در کشورهای پیشرفته، خاطرنشان کرد: بسیاری از بخش‌ها به خصوص در زیرساخت‌های برنامه پنجم در مازندران محقق شد.

این مسئول اضافه کرد: در برنامه پنجم توسعه سهم هر فرد از سرانه ورزشی 1.2 مترمربع بوده که دستگاه ورزش بیش از 0.8 تحقق هدف داشته درحالی که سهم 0.6 برای آن در نظر گرفته شده و 0.6 دیگر یعنی 50 درصد باقیمانده باید از سوی بخش خصوصی و سایر بخش‌های دولتی پیگیری می‌شد.

وی گفت: ما فراتر از سهم خود اقدام کرده‌ایم اما کافی نیست چراکه برای هر نفر دو تا چهار مترمربع فضای ورزشی لازم داریم همچنین باید به توازن میان ورزش بانوان و آقایان پرداخته شود تا هم در فعالیت‌های ورزشی و هم توزیع زیرساخت‌ها توازن عادلانه‌ای صورت بگیرد.

منوچهری تصریح کرد: به همین صورت باید میان بخش‌های شهری و روستایی عدالت محوری در توزیع امکانات شهری و روستایی دیده شود.

وی 496 مدال را در سال 96 حاصل دست‌رنج قهرمانان، مربیان و دست‌اندر کاران ورزش مازندران برشمرد و افزود: این افتخاری برای مازندران است که یک رکوردشکنی در کسب مدال‌های بین‌المللی، جهانی و آسیایی توسط استانی در کشور صورت بگیرد.

معاون امور ورزش اداره کل ورزش‌وجوانان مازندران با بیان نقش همه دستگاه‌ها در کسب این تعداد مدال و افتخار، اظهار کرد: نهادهای مختلف از پلیس گرفته تا خانواده و نهادهای آموزشی در کنار خود قهرمان نقش برجسته‌ای را در کسب این عناوین داشته‌اند.

این مسئول ورزشکاران مازندرانی را پهلوانانی فراتر از یک قهرمان توصیف و اضافه کرد: ورزشکاران مازندرانی نشان داده‌اند هر زمانی که به قهرمانی می‌رسند رفتار، منش و اخلاق آنان سرآمد می‌شود و این بدان معنا است که قهرمانان مازندرانی از ورزش به عنوان یک ارزش استفاده می‌کنند.

وی گفت: حرکت یکی از نشانه‌های حیات است و زیبایی در حرکت یک هنر به شمار می‌رود، ورزشکاران ما آنانی هستند که حرکات را زیبا اجرا و زیبا زندگی می‌کنند، زیبایی از خصلت‌های خداوند است و پهلوانان آنان هستند که آثار هنری آن‌ها در تاریخ موزه بشری همواره به یادگار باقی خواهد ماند.

منوچهری با اشاره به اهمیت ورزش همگانی، قهرمانی را تبلور ورزش همگانی خواند و متذکر شد: اگر ورزش همگانی را به اندازه‌ای توسعه دهیم که فراوان به آن پرداخته شود نتیجه آن را می‌توان در قهرمانی‌ها یافت.

وی اصل ورزش را فراتر از قهرمانی‌ برشمرد و افزود: باید مانند آرش برای معضلات جامعه از جمله بهداشت، سلامت جامعه، کم آبی، آلودگی های زیست محیطی، لزوم توجه به توسعه پایدار، حفظ زمین و موقعیت ما بدور از هرگونه آشغال کمان کشید.

در پایان معاون امور ورزش اداره کل ورزش‌وجوانان مازندران حضور نام این استان در جمع رتبه‌های بالای بیماری‌های خاص در کشور را نشانه‌های ناخوشایندی دانست و خاطرنشان کرد: امروز پهلوانان ما باید در ارتقای سطح سلامت جامعه اثرگذار باشند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار