مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران
بر اساس ارزیابی‌های شرکت مشاور بخش خصوصی، بندر فریدونکنار به عنوان یکی از مناطق سه گانه واجد شرایط برای احداث مارینا در سطح استان شناسایی شده است و در این راستا ۱۵ هکتار برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و تفریحی دریا اختصاص یافته است.
کد خبر: ۵۵۵۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸ 22 January 2018

  به گزارش تابناک مازندران، مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: بر اساس ارزیابی‌های شرکت مشاور بخش خصوصی، بندر فریدونکنار به عنوان یکی از مناطق سه گانه واجد شرایط برای احداث مارینا در سطح استان شناسایی شده است و در این راستا ۱۵ هکتار برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و تفریحی دریا اختصاص یافته است.

بر اساس این گزارش ، ضمنا محصولات کشاورزی، کنستانتره و رب گوجه امسال از بندر نوشهر به کشور‌های روسیه وقزاقستان صادر شد.

محمد تقی انزان پور مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران از افزایش ۷۰ درصدی صادرات کالا در ۱۰ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از بندر نوشهر خبر داد.

وی افزود: محصولات کشاورزی و دامی شامل کنسانتره و پوره سیب، مواد غذایی شامل رب گوجه و خشکبار و کالا‌های ساختمانی و معدنی در این مدت از بندر نوشهر به مقصد کشور‌های حاشیه دریای خزر صادر شد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر گفت: مذاکرات خوبی با مجموعه وزارت جهاد کشاورزی برای صدور انواع محصولات کشاورزی داشتیم که طی هفته‌های آتی تفاهم نامه‌ای در زمینه احداث زیرساخت‌های مورد نیاز صادرات محصولات کشاورزی در بندر نوشهر به امضا خواهد رسید.

انزان پور بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت‌های بندر فریدونکنار برای توسعه گردشگری دریایی با مشارکت بخش خصوصی تأکید کرد.

وی از امضاء توافق نامه‌ای تا پایان سال ۹۶ خبر داد و افزود: بر اساس ارزیابی‌های شرکت مشاور بخش خصوصی، بندر فریدونکنار به عنوان یکی از مناطق سه گانه واجد شرایط برای احداث مارینا در سطح استان شناسایی شده است و در این راستا ۱۵ هکتار برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و تفریحی دریا اختصاص یافته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت توسعه صنعت گردشگری دریایی فراهم شده است.

انزان پور افزود: سال‌های اخیر سرمایه گذاری خوبی توسط بخش خصوصی در این بندر صورت گرفته که از جمله آن‌ها می‌توان به ساخت ۳۱ هزار متر مربع انبار سرپوشیده و سیلوی ۳۰ هزار تنی غلات اشاره کرد که این سیلو‌ها همزمان با سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به بهره برداری خواهد رسید؛ همچنین احداث مخازن نفتی به ظرفیت ۲۶ هزار تن که در آینده نزدیک به ۵۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

وی گفت: درآینده نزدیک گردشگری دریایی بر اساس مذاکرات درقسمت غربی بندر نوشهر با وجود ترمینال مسافر بری درآن راه اندازی خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار