مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از ارسال پنج هزار اثر توسط هزار و 753 شاعر به اولین جشنواره ملی شعر مازندران در نور خبر داد.
کد خبر: ۵۶۱۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹ 04 February 2018

به گزارش تابناک : احد جاودانی با بیان اینکه نخستین جشنواره ملی شعر مازندران با هدف معرفی این استان به عنوان یکی از کانون های شعر کشور 19 بهمن برگزار می شود اظهار داشت: این جشنواره با حضور شاعران و پیکسوتانی از سراسر کشور برگزار می شود.
وی از دریافت بیش از پنج هزار اثر از یکهزار و 753 شاعر از سراسر کشور در دبیرخانه این جشنواره خبر داد و افزود که آثار ارسالی توسط شاعران باتجربه و پیشکسوت همچون احسان مهدویان، منصور خورشیدی، امیر کریمی ، عقیل زورک و منصور علی اصغری داوری می شود.
وی گفت که بیشترین آثار برای این جشنواره از استان های خراسان رضوی ، آذربایجان شرقی ، کرمانشاه و بوشهر ارسال شده است و شاعران مازندرانی هم 270 اثر ارسال کرده اند و پس از بررسی های کارشناسی ، بیش از 400 اثر به بخش نهایی جشنواره راه یافته اند که از میان آنها 10 اثر برتر توسط داوران جشنواره به عنوان آثار برگزیده معرفی خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تندیس و نشان ملی« نیما یوشیج » را جایزه برتر این جشنواره معرفی کرد و گفت که این تندیس به بهترین اثر اعطا و علاوه برای این کتاب جشنواره هم متشکل از آثار برگزیده در 120 صفحه تهیه و به علاقه مندان اهدا خواهد شد.

 

 

 

منبع : مهر 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار