جمعی از خیران و مسئولان شهر حدود 30 هزار نفری بهنمیر در استان مازندران برای رفع مشکلات مالی تیم والیبال بانوان شهرشان که تنها نماینده مازندران در لیگ برتر والیبال زنان کشور است پیشقدم شدند تا با کمک های مالیشان این تیم را در ادامه مسابقات یاری بکنند .
کد خبر: ۵۶۳۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹ 07 February 2018

به گزارش تابناک : تیم نوپای والیبال زنان بهنمیر در نخستین سال تشکیل توانست با پیروزی بر رقبا در جمع هفت تیم باقی مانده در شانزدهمین لیگ برتر والیبال زنان کشور قرار بگیرد.
این تیم با به خدمت گرفتن بازیکنان عضو تیم ملی و بازیکنان مطرح کشوری از جمله مهسا صابری ، فاطمه حسنی ، مهسا یحیی پور ، مونا خواجه کلایی و شبنم علیخانی هم اکنون در هفته نخست دور برگشت این رقابت ها با انجام هفت بازی که حاصلش پنج برد و 2باخت بود ، توانست بعد از دو تیم ابرقدرت والیبال زنان کشور یعنی ذوب آهن اصفهان و پیکان تهران جا بگیرد.
تلاش برای حفظ جایگاه سومی و حتی نیم‌نگاهی برای خیز برداشتن به جایگاههای بالاتر این لیگ برای بازیکنان تیم و مسئولان ورزش شهر بهنمیر با مشقت فراوانی همراه است ، چرا که مسئولان تیم باید بر اساس قوانین تا پایان نیم‌فصل نیمی از قرارداد بازیکنان را پرداخت کنند ، موضوعی که تاکنون محقق نشده است و همین موضوع هم در صورت ورود نکردن خیران می توانست باعث بی انگیزگی بازیکنان این تیم تازه نفس والیبال زنان شود .
فاطمه خمسه ، سرمربی تیم والیبال بهنمیر طلب بازیکنانش را بیش از 300 میلیون تومان اعلام کرد و گفت که تاکنون با وجود آغاز بازی های دور برگشت تنها توانستیم یک تا 2 میلیون تومان به هر بازیکن پرداخت کنیم .
وی افزود : برای تشکیل تیم قوی با به خدمت گرفتن بازیکنانی از کرمان ، گلستان ، تهران ، کرج و اصفهان ترکیب تیم بسته شد و این بازیکنان با وجود غیر بومی و حرفه ای بودن ، با تمام غیرت مازنی برای صعود تیم به میادین رفتند و در این‌ مسیر هیچگونه کوتاهی نکردند .
خمسه گفت : اما محقق نشدن وعده مبالغ قراردادها اگر با ورود خیران ختم به خیر نمی شد می توانست به بی انگیزگی برای ادامه فعالیتشان مبدل شود .
وی از چاره اندیشی اداره ورزش و جوانان بهنمیر مبنی برای برگزاری جشن گلریزان خیران در کمک به این تیم به عنوان روشن شدن کورسوی امیدی برای بازیکنان نام برد و افزود : پای کار آمدن خیران در پرداخت مبالغ قرارداد به بازیکنان ، آنان را به ادامه بازی در این لیگ امیدوار کرده است .
سرپرست نمایندگی اداره ورزش و‌جوانان بهنمیر هم با اشاره به نوپا بودن تیم والیبال زنان این شهر ، گفت : پرداخت 380 میلیون تومان رقم قرارداد بازیکنان والیبال زنان ، خارج از توان و بنیه مالی شهر کوچک 27 هزار نفری بهنمیر است .
حجت الله قدمی افزود : مدیر عامل قبلی این باشگاه والیبال با وعده پرداخت این رقم بازیکنان مطرح و ملی پوش را وارد این تیم کرد که هر چند زمینه ساز موفقیت و صعود به پله های بالای لیگ شد اما عملی نشدن این وعده ، برای بازیکنان مشکل ساز شد .
وی با اشاره به اینکه اداره ورزش و جوانان براساس قوانین نمی تواند تیمداری کند ، ادامه داد : با توجه به این شرایط ، برای جلوگیری از فروپاشی تیم والیبال بهنمیر و ادامه حضور در بازی های لیگ برتر ، دست یاری به سمت خیران دراز کردیم و برای این منظور ، مراسم گلریزان با حضور خیران و مسئولان برگزار شد که نتیجه آن پرداخت 30 درصد مبلغ قرارداد هر یک از بازیکنان بوده که تا فردا نوزدهم بهمن به حسابشان واریز خواهد شد .
قدمی همچنین گفت : بخش دیگری از رقم قرارداد این بازیکنان نیز تا یک ماه آینده با مشارکت خیران بهنمیری پرداخت خواهد شد تا شرمنده غیرت و همیت بازیکنان ملی که در این تیم حضور دارند ، نشویم .
شانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاههای برتر بانوان ایران با حضور هفت تیم ذوب آهن اصفهان، شهرداری تبریز، آبنونس، پیکان تهران، بهنمیر، نماینده تهران و سالوت در حال برگزاری است و در نهایت پنج تیم اول در لیگ باقی خواهند ماند.
تیم والیبال ذوب آهن اصفهان پرافتخارترین تیم حاضر در این رقابت هاست که پنج مقام قهرمانی، پنج نایب قهرمان و دو مقام سومی در پرونده افتخارات خود دارد و تیم والیبال بهنمیر هم در نخستین حضورش در این لیگ ، در جایگاه سوم قرار دارد.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار