نخستین جشنواره ملی شعرمازندران بانشان تندیس نیما یوشیج امروز پنج شنبه با حضورشاعران و پیشکسوتانی از سراسر کشوردر نور آغاز شد .
کد خبر: ۵۶۳۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹ 08 February 2018

به گزارش تابناک : نخستین دوره این جشنواره بیش از پنج هزار اثر از یکهزار و 753 شاعر از سراسر کشور ارائه می شود که آثار ارسالی توسط شاعران باتجربه و پیشکسوت همچون احسان مهدویان ، منصور خورشیدی ، امیر کریمی ، عقیل زورک و منصور علی اصغری داوری می شود.
علاوه بر این مسئولان استانی و شهرستانی و دانشجویان از مهمانان این جشنواره هستند .
بیشترین آثار برای این جشنواره از استان های خراسان رضوی ، آذربایجان شرقی ، کرمانشاه و بوشهر ارسال شده است و شاعران مازندرانی هم 270 اثر ارسال کرده اند.
پس از بررسی های کارشناسی ، بیش از 400 اثر به بخش نهایی جشنواره راه یافته اند که از میان آنها 10 اثر برتر توسط داوران جشنواره به عنوان آثار برگزیده معرفی خواهد شد .
در نخستین جشنواره ملی شعر مازندران ، تندیس و نشان ملی 'نیما یوشیج ' جایزه برتر این جشنواره است و این تندیس به بهترین اثر اعطا خواهد شد .
همچنین قرار است در اختتامیه این جشنواره به نفرات برتر این دوره از جشنواره هدایای نقدی از 10 تا 20 میلیون ریال پرداخت شود.
نخستین جشنواره شعر مازندران در سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان نور در حال برگزاری است.
علاوه بر این کتاب جشنواره هم متشکل از آثار برگزیده در 120 صفحه تهیه و به علاقه مندان اهدا خواهد شد .
این مراسم در 2 بخش صبح و بعد از ظهر است و حضور عموم در آن آزاد است .
در وقت صبح شاعران برجسته کشور اشعاری از سروده های خود برای حضار خواندند و بعد از ظهر هم مراسم اختتامیه برگزار خواهد شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار