رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران گفت : براساس گزارش و بررسی های اعضای کمیته پالایش کارت های بازرگانی استان در یکسال اخیر 79 کارت بازرگانی در این استان باطل شد .
کد خبر: ۵۶۳۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 08 February 2018

به گزارش تابناک : محمد محمدپور عمران افزود : بر اساس فهرست ارائه شده ادارات کل گمرکات ، امور مالیاتی مازندران و دستور مقامات قضایی ابطال این تعداد کارت بازرگانی انجام شد .
وی ادامه داد : در بررسی های انجام شده از سوی کمیته پالایش کارت های بارزگانی ، این افراد به عنوان بدهکاران مالیاتی شناخته شدند و یا آنها فعال نبودند .
رئیس سازمان صنعت مازندران اضافه کرد : اسامی این افراد به دفتر واردات گمرک کشور ، اداره کل مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور توقف فعالیت شان در سامانه های تجاری کشور اعلام شده است .
وی از دستگاه های مرتبط با موضوع کارت بازرگانی خواست تا با ارائه گزارش به موقع برای رصد کردن فعالیت صحیح دارندگان کارت بازرگانی با سازمان صنعت همکاری بکنند .
سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران تعداد دارندگان کارت بازرگانی در این استان را حدود یک هزار نفر اعلام کرد .
بر اساس تعریف گمرک، کارت بازرگانی مجوزی است که دارنده آن چه شخص حقیقی و چه شخص حقوقی، می‌تواند با داشتن آن اقدام به تجارت در عرصه واردات و صادرات کالا کند. این تجارت از ثبت سفارش و ترخیص کالا تا واردات از مناطق آزاد، حق العمل‌ کاری در گمرک و صادرات کالاهای مجاز را در بر دارد .
داشتن کارت بازرگانی برای کسانی که در امر صادرات و واردات کالا فعالیت دارند، الزامی است؛ این کارت ها در دو گروه دائم و موقت توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر می شود .

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار