معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: 2 هزار و 100 نفر پرورشی در مدارس استان، در حال فعاليت هستند.
کد خبر: ۵۶۳۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹ 09 February 2018

به گزارش تابناک : محمد شعبانی در گفت‌وگویی اظهار کرد: 2 هزار و 100 مربی پرورشی در مدارس مازندران، در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به مهم‌ترین چالش‌های حوزه پرورشی در استان، افزود: بیشترین مشکلات در عدم وجود آموزش‌های بروز، توانمندسازی و مهارت‌های بروز مربیان است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به درس ملی، تصریح کرد: چند شاخص در درس ملی وجود دارد مبنی بر اینکه باید برای دانش‌آموزان غیر از مهارت‌های ذهنی، 6 ساعت کلاس‌های تربیتی که در سند تحول برای آنان پیش‌بینی شده است درنظر گرفته شود.

شعبانی کمبود اعتبار را چالش دیگر آموزش و پرورش دانست و عنوان کرد: با توجه به منابع مالی بسیار اندک، در بخش اعتبارات کانون‌ها و اردوگاه‌های آموزشی با مشکل مواجه هستیم و همچنین در بخش‌ فرهنگی، تجهیزات و امکانات وضعیت نامناسبی را شاهد هستیم اما ناامید نخواهیم شد و به تلاش خود ادامه می‌دهیم.

وی اضافه کرد: قدرت حوزه فرهنگی در واگذاری نقش‌ها به دانش‌آموزان است و اگر برنامه‌ریزی درست برای دانش‌آموزان انجام دهیم باعث ایجاد خلاقیت، توانمندی و رونق فعالیت‌های فرهنگی خواهیم شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش مازندران درباره افزایش اعتبارات توسط انجمن اولیا، گفت: آموزش و پرورش یک دستگاه بزرگ و بسیار مهم است که به خاطر گستردگی آن کمک انجمن اولیا نباید صرفا از نظر مالی باشد بلکه باید اولیای دانش‌آموزان را در خصوص مسائلی که به فرزندانشان آسیب اجتماعی و فرهنگی وارد می‌شود، آموزش دهیم تا از این آسیب‌ها جلوگیری شود که این مورد در مدارس سطح استان مازندران کم‌رنگ است و باید تلاش بیشتری شود.

 
 
 
منبع : بلاغ 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار