نماینده لنگرود در مجلس از طرح سوال از وزیر اقتصاد درباره معافیت وارد کنندگان چای از مالیات بر ارزش افزوده خبر داد.
کد خبر: ۵۶۳۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷ 10 February 2018
به گزارش تابناک : مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامیضمن انتقاد از معافیت واردکنندگان چای از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، گفت:در  برنامه ششم توسعه برای حمایت از تولید داخل، توزیع و تولید چای و برنج داخلی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر واردکننده چای را نیز با استفاده از این قانون از پرداخت مالیات معاف کرده‌اند، افزود: مسئولان وزارت اقتصاد همواره عنوان می‌کنند که که نگاهمان به مالیات است اما زمانی که پای چند وارد کننده که در دستگاه‌های اجرایی نفوذ دارند به میان می‌آید، پایشان می‌لرزد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با تاکید بر اینکه معافیت مالیاتی واردکنندگان چای سوء استفاده از قانون است، تصریح کرد:وارد کنندگان چای با توجه به اینکه سود خوبی عایدشان می‌شود لذا باید هم مالیات بر ارزش افزوده و هم تعرفه واردات چای را بپردازند.

لاهوتی با بیان اینکه مسئولان دائما دم از ایجاد اشتغال می‌زنند، ادامه داد: اما اقدامات، سیاست‌گذاری‌ها و عدم حمایت مسئولان از کشاورزان سبب شده تا 7 هزار هکتار از زمین‌های چای تغییر کاربری دهند.
وی با اشاره به اینکه تولید چای خشک کشور از 60 هزار تن به 25 هزار تن کاهش یافته، گفت:سالانه در حدود 100 هزار تن چای به کشور وارد می‌شود که از این میزان 70 هزار تن با مجوز وزارت جهاد کشاورزی و باقی مانده آن به صورت قاچاق و متاسفانه از مبادی رسمی وارد کشور می‌شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس تصریح کرد:با توجه به اینکه چای‌های قاچاق که وارد کشور می شوند، مجوز‌های لازم از وزارت بهداشت و سازمان استاندارد را ندارند قطعا از لحاظ بهداشتی مورد تایید نیستند.

لاهوتی با بیان اینکه درباره معافیت واردکنندگان چای از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده از وزیر اقتصاد و امور دارایی سوال کرده‌ایم، گفت: این موضوع را از طریق اعمال ماده 236 آئین‌نامه داخلی مجلس پیگیری می‌کنیم که در صورتی که اظهارات وزیر قانع کننده نباشد پرونده به قوه قضائیه ارجاع می‌شود.
 
 
منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار