این نرم­ افزار دارای توانمندی‌های خلاقانه و مفیدی در شبیه‌سازی با بازه‌ی زمانی کمتر از یک ساعت، سیستم مدولار، جریان هوایی چند منطقه‌ای، شرایط آسایش، تهویه طبیعی و سیستم‌های فتوولتاییک می­باشد.
کد خبر: ۵۶۴۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷ 10 February 2018

به گزارش تابناک مازندران، کارگاه آموزشی شبیه‌سازی انرژی ساختمان با استفاده از نرم‌افزار انرژی پلاس به مدت 16 ساعت و طی 2 روز به دبیر دکتر فریال احمدی عضو هیأت علمی گروه آموزشی معماری در اتاق شورای دانشکده برگزار شد و علاقمندان از مباحث آن بهره‌مند شدند.

 کارگاه آموزشی شبیه‌سازی انرژی ساختمان با استفاده از نرم‌افزار انرژی پلاس به مدت 16 ساعت و طی 2 روز به دبیر دکتر فریال احمدی عضو هیأت علمی گروه آموزشی معماری در اتاق شورای دانشکده برگزار شد و علاقمندان از مباحث آن بهره‌مند شدند.

دکتر احمدی در این خصوص گفت: در این کارگاه ابتدا به اهمیت و نقش شبیه­سازی حرارتی در صرفه­جویی در مصرف انرژی و همچنین بررسی مفاهیم پایه در حوزه انتقال حرارت در ساختمان­ها پرداخته و تاکید و عنوان شد که در شبیه­سازی حرارتی ساختمان­ها، باید تا حد امکان مدل­ها را ساده­سازی نمود.

وی ادامه داد : در حال حاضر، نرم‌افزار انرژی پلاس، یکی از قدرتمندترین نرم­افزارهای شبیه­سازی انرژی در دنیا می­باشد که از سال 2001 ارایه گردیده و در اختیار مهندسان، محققان و همچنین معماران جهت بهینه نمودن طراحی برای استفاده کمتر از انرژی و آب قرار گرفته­است. این نرم­افزار قادر به مدل­سازی سیستم گرمایشی، سرمایشی، روشنایی، تهویه و دیگر جریان‌های انرژی در کنار نیاز آب می­باشد.

فریال احمدی افزود: این نرم­افزار دارای توانمندی‌های خلاقانه و مفیدی در شبیه‌سازی با بازه‌ی زمانی کمتر از یک ساعت، سیستم مدولار، جریان هوایی چند منطقه‌ای، شرایط آسایش، تهویه طبیعی و سیستم‌های فتوولتاییک می­باشد.

دبیر برگزاری کارگاه آموزشی شبیه‌سازی در ادامه عنوان داشت: در این کارگاه آموزشی 2 روزه، دکتر مهدیه آبروش؛ عضو هیات علمی مرکز تحقیقات مسکن، راه و شهرسازی به عنوان مدرس این کارگاه به آموزش مدل­سازی پلان­های معماری در محیط اسکچ­آپ (Sketchup) و همچنین چگونگی استفاده از اپن استودیو (Openstudio)به عنوان رابط گرافیکی به منظور ترسیم هندسه زون­های حرارتی و ورود آن به نرم­افزار انرژی پلاس توضیحات کاملی ارایه نمودند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار