دمنوش سماق قند خون و اوره را تنظیم می‌کند، با اضافه‌کردنش به گوشت قرمز ترکیبات مضر آن دفع شده و هضم معده کامل صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۵۶۴۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹ 11 February 2018

به گزارش تابناک : سماق دارای طبیعت سرد و خشک است، هرچه تازگی و سرخی سماق بیشتر باشد، خاصیت بیشتر دارد، سماق به‌دلیل داشتن طعم گس و ترش در رفع اسهال مزمن کاربرد دارد.

گشنیز، اشتهاآور، خواب‌آور و کاهش‌دهنده حرارت معده است، آشامیدن آب آن با سرکه و “سماق” مانع صعود بخارات معده به مغز شده، اما مصرف زیاد آن باعث فراموشی، اختلال ذهن و ضعف قوای باروری می‌شود.

“سماق” اشتها‌آور خوبی است که با طبیعت سرد و خشک به هضم گوشت قرمز کمک زیادی می‌کند, “سماق” قادر است بافت معده را تقویت کند و موجب به تعادل رسیدن هلیکوباکتر در معده شده و از عوارض آن می‌کاهد.

مطالعات نشان داده است که “سماق” می‌تواند رشد و متاستاز سلول‌های سرطان سینه را محدود و مرگ آن‌ها را تسریع کند، جوشانده “سماق” از ترکیبات مورد استفاده در طب ایرانی برای حفظ سلامت لثه و دندان است که اثر آن بر کاهش رشد باکتری‌های مخرب دندان در مطالعات نشان داده شده است.

دمنوش “سماق”، قند خون و اوره را تنظیم می‌کند، با اضافه کردنش به گوشت قرمز ترکیبات مضر آن دفع شده، هضم معده کامل صورت می‌گیرد، با مکیدن “سماق” روی زبان، یا جویدن پودر آن، یا نوشیدن دمنوشش، دل‌به‌هم‌خوردگی و استفراغ مکرر کنترل می‌شود.

در افراد لاغر و عصبی که اشتهای کمی‌دارند، مهیج اشتها است، در هنگام بروز اسهال، سماق همراه با گشنیز خشک و زرده تخم‌مرغ بسیار کمک‌کننده است همچنین در خونریزی‌های رحمی‌نیز کاربردی است، پودر آسیاب‌شده “سماق” را الک کنید، بخش نرم آن را روی لثه‌هایتان بمالید، در تقویت لثه عالی است.

 

 

 

منبع : نوش آنلاین 

برچسب ها: دمنوش سماق ، قند خون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار