در آیین افتتاح این طرحها، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مسوولان ارشد استانی ، مدیرعامل و معاونان آبفاشهری و جمعی از روسای شهرستانی و خانواده معظم شهدا حضور داشتند.
کد خبر: ۵۶۵۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹ 14 February 2018

به گزارش تابناک مازندران، مدیر عامل آبفاشهری مازندران ضمن تبریک فرا رسیدن چهلمین بهار انقلاب اسلامی گفت: در دهه فجر امسال با افتتاح بیش از 273 میلیارد ریال پروژه در بخش آب وفاضلاب در مجموع 43 هزار و500خانوار از مزایای آن بهره مند شدند.

افتتاح بیش از 273 میلیارد ریال پروژه در بخش آب وفاضلاب
 

مهندس ذاکری به طرحهایی که در دهه فجر امسال به بهره برداری رسید، اشاره کرد و گفت: در آیین افتتاح این طرحها، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مسوولان ارشد استانی ، مدیرعامل و معاونان آبفاشهری و جمعی از روسای شهرستانی و خانواده معظم شهدا حضور داشتند.

مدیر عامل آبفاشهری مازندران طرحهای افتتاح شده را بدین شرح تشریح کرد:

*آبرسانی به شهر نکا:

به منظور افزایش توان تامین و رفع افت فشار آب ، طرح آبرسانی شامل خرید و تجهیز یک حلقه چاه با آبدهی ۳۵ لیتر در ثانیه در نکا به بهره برداری رسید، در این طرح ۱۰۰ متر خط انتقال احداث ، تابلو برق و پمپ و منصوبات خریداری و نصب شد. جمعیت برخوردار از آبرسانی به شهر نکا ۲۵۰۰ خانوار و اعتبار صرف شده 4 میلیارد ریال می باشد.

*آبرسانی و تامین آب شهر گتاب

برای آبرسانی و تامین آب شرب شهر گتاب یک حلقه چاه با آبدهی ۲۵ لیتر در ثانیه، ۲۰۰۰ متر مکعب مخزن بتنی، ۱۵۰ متر سازه ایستگاه پمپاژ، ۴۲۰۰ متر خط انتقال آب، ۱۰۰ کیلووات خط انتقال نیرو و ۳۰۰۰ متر جاده دسترسی احداث شد. ایجاد ذخیره مطمئن در پیک مصرف، تامین فشار آب و آبدهی مناسب در شبکه توزیع ، انتقال آب چاه ها به مخزن و اجرای طرح بلند مدت تامین و انتقال و ذخیره با افق ۲۰ ساله از مهمترین اهداف این طرح است.. سال شروع عملیات اجرایی طرح آبرسانی به این شهر ۱۳۸۹، جمعیت برخوردار ۲۵۰۰ خانوار و هزینه صرف شده آن ۳۰ میلیارد ریال می باشد.

*طرح آبرسانی به نوشهر:

به منظور بهره وری و استفاده حداکثری از توان تامین آب به میزان ۱۵۰ لیتر در ثانیه ، حذف سیستم پمپاژ و کاهش مصرف انرژی و اجرای فرامین مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی و اجرای طرح پدافند غیرعامل و حفاظت فیزیکی و هوشمند از تاسیسات آبرسانی ، چشمه اسپه او برای آبگیری با ظرفیت ۱۵۰ تا ۲۰۰ لیتر در ثانیه بهسازی شد .لایروبی و بهسازی ۳۰۰ متر کانال آبرسانی ، برق رسانی و اجرای روشنایی و حفاظت هوشمندانه محوطه ، حصارکشی و ۴۰۰ متر محوطه سازی از دیگر اقدامات انجام شده در این طرح می باشد. برای اجرای این طرح ۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد و ۱۲ هزار خانوار از مزایای آن بهره مند می شوند.

*طرح آبرسانی به شهر پول:

این طرح به منظور افزایش توان تامین آب شرب مشترکین و استفاده از آب دیو چشمه با برخورداری ۱۰۰۰ خانوار از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت . برای اجرای آن ۴۰ متر سازه ایستگاه پمپاژ آب و ۱۸۰۰ متر خط انتقال آب احداث و دو دستگاه پمپ سانتریفوژ نصب و برق رسانی به قدرت ۳۰ کیلووات انجام شد. اعتبار هزینه شده برای اجرای طرح آبرسانی به شهر پول 3میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است.

*طرح آبرسانی بله شهر کجور:

در این طرح یک حلقه چاه با آبدهی ۲۰ لیتر در ثانیه حفر و تجهیز ، ۱۲۰۰ متر خط انتقال آب و ۶۰ متر خط انتقال نیرو احداث شد .5 میلیارد ریال برای اجرای این طرح صرف شد و ۱۴۰۰ خانوار از مزایای آن برخوردار می شوند.

*طرح آبرسانی به شهر شیرود:

به منظور حل مشکل کمبود آب مناطق گیل محله، بالا شیرود، شریف آباد و محمدآباد از طریق چاه های ۱۳ و ۱۲ طرح آبرسانی به شهر شیرود در دستور کار قرار گرفت. در این طرح ۱۵۰۰ متر خط انتقال آب و ۵۰۰ متر شبکه توزیع با لوله های پلی اتیلن در اقطار ۲۵۰ و ۱۱۰ میلی متری احداث شد. ۱۱۰۰ خانوار از این طرح برخوردار شدند. برای اجرای آن 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شد.

*ارتقا و توسعه آزمایشگاه آب وفاضلاب شهر قائمشهر:

به منظور کنترل و نظارت بر کیفیت آب در راستای تضمین سلامت مردم، این آزمایشگاه با توسعه زیربنایی و نوسازی، خرید و نصب تجهیزات مطابق استانداردهای آزمایشگاهی در زمینی به مساحت ۸۰ متر مربع ارتقا و توسعه یافت. 2میلیارد و 100 میلیون ریال برای اجرای این طرح هزینه شد.

 

*اصلاح و توسعه 97 هزار متر از شبکه آبرسانی در اقطار 300 تا 63 میلی متری: این طرح با هدف تامین آب مورد نیاز و فشار مناسب، کاهش هدر ر فت آب و تامین آب شرب سالم و بهداشتی در نواحی فاقد شبکه و تحت پوشش قرار دادن جمعیت ساکن در مناطقی که در حوزه وظایف این شرکت قرار دارد، انجام شد. جمعیت برخوردار این طرح 12 هزار خانوار و اعتبار هزینه شده 120 میلیارد و 800 میلیون ریال بوده است.

*بهسازی و مهندسی مجدد 13 حلقه چاه:این طرح با هدف افزایش آبدهی چاه ها به میزان 177 لیتر در ثانیه و افزایش زمان بهره برداری وارتقای عمر منصوبات در شهرهای سلمانشهر، نور، محمودآباد، آمل، بابل، قائمشهر، شیرگاه و ساری با برخورداری 2600 خانوار از مزایای آن و 3میلیارد و 200 میلیون ریال در دهه فجر انجام شد.

*احداث سامانه گندزدایی مخازن ذخیره به روش هیپوکلریت سدیم: این طرح با هدف ایجاد ایمنی و جلوگیری از احتمال هرگونه خطر نشت گاز، حذف سامانه پرخطر گاز کلر و جایگزینی آن با سایر سامانه های کم خطر، با ظرفیت تزریق 32 لیتر در ثانیه و حجم آب تولیدی 1000 لیتر در ثانیه همزمان با ۵ شهر استان در قائم شهر به بهره برداری رسید. اعتبار صرف شده برای این طرح 2 میلیارد و 400 میلیون ریال بوده است.

*سامانه سنجش آن لاین کلر و کدورت در 20 شهر مازندران: این سامانه با هدف نظارت مستمر و دقیق بر کیفیت آب شرب شبکه های توزیع در راستای ارتقای سلامت آب تولیدی برای مشترکین در دهه فجر به بهره برداری رسید. برای راه اندازی این طرح 4میلیارد ریال اعتبار صرف شد.

* طرح آبرسانی به شهر گلوگاه و احداث تصفیه خانه های فاضلاب شهرک امام خمینی(ره) بهشهر و مسکن مهر میارکلای ساری

مهندس ذاکری در بخش دیگری از سخنانش گفت: از مجموع این طرحها، دو طرح آبرسانی به شهر گلوگاه شامل حفر وتجهیز یک حلقه چاه با آبدهی 20 لیتر در ثانیه و نصب دستگاه آب شیرین کن به ظرفیت 5450 متر مکعب در شبانه روز و نیز احداث تصفیه خانه های فاضلاب و ایستگاه پمپاژ در شهرک امام خمینی(ره) بهشهر و مسکن مهر میارکلای ساری در آینده نزدیک با حضور مسوولان کشوری و استانی به بهره برداری می رسد.

وی، جمعیت برخوردار دو طرح آبرسانی در گلوگاه را 7400 خانوار دانست و افزود: برای اجرای این طرحها در مجموع 55 میلیون و 500 هزار ریال اعتبار هزینه شد.

مهندس ذاکری، ادامه داد: 1000 خانوار با اعتبار 35 میلیارد ریال نیز از طرح فاضلاب شهرک امام خمینی(ره) بهشهر و مسکن مهر میارکلای ساری برخوردار خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار