رییس انجمن هنر‌های نمایشی کرمانشاه از افول بی‌سابقه تئاتر استان خبر داد و اظهار کرد: امسال کمتر از ۱۰ نمایش روی صحنه رفته است.
کد خبر: ۵۶۶۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲ 14 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،محمدرضا درند، با اشاره به افول تئاتر استان، گفت: متاسفانه عدم توجه به تئاتر استان و عدم پرداخت مطالبات گروه‌های تئاتر موجب بی انگیزگی هنرمندان تئاتر شده است.

وی افزود: سال گذشته 34 نمایش صحنه ای هر کدام به مدت 10 شب و 21 نمایش خیابانی هر کدام به مدت هفت روز اجرا شد، درحالیکه امسال در مجموع کمتر از 10 نمایش روی صحنه رفته است.

درند تصریح کرد: بی پولی انگیزه ای برای کار باقی نمی گذارد و وقتی یک هنرمند تئاتر چند ماه را به تمرین و اجرای تئاتر اختصاص می‌دهد و در قبال آن هیچ هزینه ای دریافت نمی‌کند، عملا انگیزه ای برای کار باقی نمی ماند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بچه های تئاتر هیچ منبع درآمدی ندارند، گفت: امید بود با واگذاری تئاتر شهر به انجمن تئاتر محل درآمدی برای هنرمندان تئاتر استان از طریق بلیت فروشی فراهم شود، اما علی رغم تمام مکاتبات انجام شده و اعلام واگذاری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنوز مجموعه تئاتر شهر به انجمن واگذار نشده است.

رییس انجمن هنرهای نمایشی کرمانشاه به نقش تئاتر در فرهنگ‌سازی در جامعه اشاره کرد و افزود: متاسفانه بحث نقش فرهنگی تئاتر و توجه به آن دغدغه نیست، بلکه تنها لقلقه زبان مسئولان فرهنگی است.

وی افزود: مسئولان فرهنگی بارها از اهمیت تئاتر و لزوم توجه به این هنر گفته‌اند، اما در عمل هنرمندان تئاتر چیزی ندیده‌اند.

درند تاکید کرد: اینکه اجراهای تئاتر کرمانشاه در سال جاری به کمتر از 10 اجرا رسیده در طول تاریخ تئاتر استان سابقه نداشته و باید ریشه این مشکل که همان بی پولی و بی اعتباری است، مرتفع شود.

وی افزود: ادامه این روند می‌تواند ضربه جبران ناپذیری به تئاتر استان که یکی از قطب‌های اصلی تئاتر کشور است،وارد کند.

درند به ظرفیت‌های تئاتر استان اشاره کرد و افزود: کرمانشاه با حدود هزار هنرمند و فعال تئاتری همواره یکی از قطب‌های اصلی تئاتر کشور بوده و هشت سال پیاپی است که حضور فعالی در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر دارد.

رییس انجمن هنرهای نمایشی کرمانشاه افزود: شرایط نامساعد مالی موجب شده بسیاری هنرمندان تئاتر استان راهی سایر استان‌ها و بویژه پایتخت شوند.

درند تصریح کرد: ادامه این روند موجب خواهد شد عملا هزار هنرمند تئاتر استان بیکار شوند و ضرورت دارد مسئولین فرهنگی استان پیش از آنکه کار از کار بگذرد و تئاتر استان به زانو درآید راه حلی اندیشیده و منبع مالی برای تئاتر استان در نظر بگیرند.

وی افزود: با واگذاری مجموعه تئاتر شهر به اهالی تئاتر استان منبع درآمد مناسبی برای هنرمندان تئاتر ایجاد شده و می‌توان به ادامه حیات این هنر در استان امیدوار شد

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار