تعدادی از اراذل و اوباش در خیابان پاسداران در تهران، آشوب به پا کرده و ۵ تن از نیروهای امنیتی را به شهادت رساندند.
کد خبر: ۵۶۹۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸ 21 February 2018
آشوبگران دیشب در پاسداران چه کردند + عکس

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، گلستان هفتم در منطقه پاسداران تهران لحظات تنش‌آمیزی را سپری کرد. داستان از زمانی آغاز شد که عصر روز دوشنبه 30 بهمن ماموران نیروی انتظامی در حال گشت‌زنی در خیابان‌های منطقه پاسداران بودند که  دو نفر را که تلاش داشتند، خودوری را سرقت کنند دستگیر می‌کنند.

پس از این اقدام برخی از اعضای خانواده یکی از دستگیرشدگان با حضور در مقابل کلانتری 102 پاسداران، خواستار آزادی بی‌قید و شرط وی شدند اما این خواسته آنها به دلیل تلاش افراد دستگیر شده برای سرقت یک خودرو، بی‌نتیجه ماند. پس از اینکه جنجال‌های خانواده یکی از دستگیرشدگان راه به جای نبرد، عده‌ای اخلاگر با این عنوان که یکی از افراد دستگیر شده از دراویش است، به ساختمان کلانتری و خودروی نیروی انتظامی حمله می‌کنند تا افراد دستگیر شده را فراری دهند.

پس از اینکه با هوشیاری نیروی انتظامی این اقدام اخلاگران بی‌نتیجه ماند، آشوبگران با مسدودکردن خیابان‌ها و ایجاد ترافیک و با سردادن شعارهایی، سعی می‌کنند ضمن فراری دادن افراد دستگیر شده، مانع از اجرای قانون شوند که نیروی انتظامی ورود می‌کند و بساط آشوبگران را جمع می‌کند.

آشوبگران با گذشت دقایقی بار دیگر به سوی ماموران نیروی انتظامی حمله‌ور می‌شوند اما این بار با سلاح سرد و قمه و بدون توجه به هشدارهای نیروی انتظامی. حمله به ماموران ناجا که ناکام می‌ماند، این آشوبگران که تحت عنوان دراویش گنابادی خود را معرفی می‌کردند، این‌بار به خانه‌های اطراف کلانتری حمله می‌کنند و ضمن تخریب اموال عمومی، اموال ساکنان خانه‌های مردم را نیز تخریب می‌کنند که طبق گزارش‌های اولیه در جریان این حمله، ده‌ها خودروی شخصی در پارکینگ‌های مسکونی و در خیابان، مورد حمله واقع شده و تخریب می‌شود.

این اوباش، در جریان حملاتی که به سوی ماموران داشتند، از کپسول‌های گاز 11 کیلویی استفاده کرده و قصد داشتند که این کپسول‌ها را در محل منفجر کنند تا با انفجار کپسول، آسیب جدی و زیادی به ماموران وارد شود که با هوشیاری ماموران امنیتی، این اقدام آنها ناکام می‌ماند.

هم‌زمان با اقدامات اخلاگران، در خیابان‌های اطراف کلانتری 102 پاسداران فردی سوار بر یک خودرو اتوبوس به سمت نیروهای انتظامی حرکت می‌کند و وارد اجتماع آنها شده و دقیقا به شیوه عملیات‌های داعش در شهرهای اروپایی، اقدام به زیر گرفتن ماموران ناجا می‌کند که در جریان این اقدام تروریستی 2 تن از ماموران ناجا به نام‌های گروهبان امامی و گروهبان بایرامی از نیروهای کادر یگان امداد و همچنین سرباز وظیفه رضا مرادی علمدار در دم به شهادت می‌رسند. شدت برخورد خودرو با نیروهای ناجا به حدی بوده که متاسفانه سر شهید مرادی متلاشی شده است.

نیروی انتظامی به محض وقوع این حمله به شیوه داعش توسط آشوبگران، منطقه را حضور اراذل و اوباش را تحت کنترل گرفته و تعدادی از این افراد از جمله راننده اتوبوس که 3 تن از ماموران حفظ امنیت را به شهادت رسانده بود، بازداشت می‌کند.

با بازداشت تعدادی از آشوبگران، پلیس ضمن اینکه از آشوبگران می‌خواهد منطقه را ترک کرده و بیش از این دست به تخریب اموال عمومی نزند، به آنها تا ساعت 4 صبح فرصت می‌دهد که از منطقه پراکنده شوند اما آشوبگران دست از تخریب برنمی دارند و بنابر گفته برخی از ساکنان منطقه، وارد خانه‌های مردم شده و اقدام به ضرب و شتم مردم و تخریب منازل مردم می‌کنند.

متاسفانه قبل از پایان یافتن فرصت ناجا به آشوبگران، یک خودرو دیگر به همان سبک عملیات‌های داعش در اروپا، به میان نیروهای امنیتی آمده و تعداد زیادی را زیر می‌گیرد که در این ماجرا یکی از بسیجیان حاضر در منطقه به نام محمد حسین حدادیان در دم به شهادت رسیده و تعداد دیگری نیز مجروح می‌شوند.

در سوی دیگر نیز، آشوبگران، یک بسیجی دیگر را نیز گرفته و با ضربات متعدد چاقو و قمه مضروب کرده و او را نیز نهایتا به شهادت می‌رسانند.

با وقوع این اتفاقات و پایان یافتن مهلت پلیس، نیروی انتظامی با همکاری نیروهای بسیج وارد میدان شده و با بازداشت کردن حدود 300 تن از اراذل و اوباش، کارا ین غائله را پایان می‌دهند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار