مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مازندران تعداد مستمری‌بگیران استان را 52 هزار خانوار اعلام کرد.
کد خبر: ۵۷۴۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳ 05 March 2018

به گزارش تابناک : رضا نوروزی، ظهر دوشنبه، به مناسبت 14 اسفند، سال‌روز تشکیل کمیته امداد و هفته احسان و نیکوکاری در نشست خبری با بیان اینکه محور تمام ‌فعالیت‌های کمیته امداد بحث توانمندسازی مددجویان تحت پوشش است، گفت: یکی از شاخصه های کلان جامعه بهبود وضعیت کشور است و این مسئله ایجاد سرمایه اجتماعی را به همراه خواهد داشت . 
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مازندران ترویج فرهنگ انفاق، احسان، نیکوکاری و نوع‌دوستی را از مهمترین برنامه‌های این نهاد برشمرد و افزود: سعی داریم اقدامات در تمامی حوزه‌ها را به‌صورت یک فرآیند صفر تا صد به انجام برسانیم .
وی با اعلام اینکه در سال گذشته 400 باب خانه برای مددجویان ساخته یا خریداری شده است، افزود : تعهد امسال کمیته امداد در ساخت خانه برای نیازمندان، 380 باب بوده که خوشبختانه باهمت کمیته امداد مازندران ساخت 500 باب خانه در استان آغاز شده است . 
مدیرکل کمیته امداد مازندران با اشاره به انجام تعمیرات حدود 2هزار خانه مددجویان، گفت: چهار هزار و 500 مددجوی کمیته امداد اجاره‌نشین و 8 هزار خانه مددجویان کمیته امداد خمینی (ره) غیرمقاوم هستند . 
وی با اعلام اینکه در حال حاضر 52 هزار مستمری بگیر در استان داریم و خدمات غیرمستمری بگیر استان به شدت رشد داشته است، افزود: در حال حاضر 8 هزار دانش آموز و دانشجو از خدمات کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند . 
نوروزی با اشاره به اینکه شناسایی کودکان دچار سوءتغذیه توسط وزارت بهداشت انجام می‌شود، گفت: یک هزارو 520 کودک دچار سوتغذیه در استان وجود دارد و این نهاد کمک‌های حمایتی در قالب سبد کالا ارائه می‌دهد . 
وی با اعلام اینکه طبق معارف اسلام، مسئله ازدواج راهی برای برون‌رفت از فقر خواهد بود، اظهار داشت: با توجه به افزایش آمارهای طلاق، آسیب‌ها بیشتر در حوزه زنان خود را نشان می‌دهد و با کاهش سن طلاق با زنان مطلقه فقیر و جوان مواجه می‌شویم . 
وی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) حمایت‌های لازم را به این افراد ارائه و در ازدواج نیز بسته‌های حمایتی و تسهیلات اشتغالزایی پرداخت می‌شود.
پرداخت تسهیلات به 8770 مددجو 
به گزارش خبرنگار مهر ، در ادامه این نشست، زین‌العابدین پرواسی، مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان با اشاره به اینکه این صندوق در سال 95 با مجوز بانک مرکزی از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: در قالب وام کارگشایی مبلغ 285 میلیارد و 789 میلیون ریال به تعداد 8هزارو 770 نفر از نیازمندان و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد تسهیلات پرداخت شده است . 
پرواسی با اعلام اینکه در حوزه وام اشتغال جهت اجرای طرح‌های اشتغالزایی به 839 نفر به مبلغ 113 میلیاردو 245 میلیون ریال وام پرداخت شده است، افزود: جهت رفع مشکلات و سایر نیازمندی‌های مددجویان تحت پوشش به تعداد 7هزارو931نفر مبلغی بیش از 172 میلیارد و 544 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است . 
وی با اشاره به حجم متقاضیان دریافت تسهیلات، گفت:حدود 3 هزار نفر در نوبت دریافت وام از صندوق امداد ولایت قرار دارند . 
در ادامه این نشست، محمد کوچکی، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد مازندران با اشاره به اینکه 71 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، گفت: افراد تحت پوشش کمیته امداد 51 درصد مربوط به فوت سرپرست خانواده، خانواده زندانیان 1درصد، از کارافتادگی 27 درصد، زنان مطلقه 11/5درصد و بیماری 5 درصد است.
کوچکی با اعلام اینکه 62 درصد زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند، افزود: در مجموع 51 هزار و 654 خانوار مستمری‌بگیر کمیته امداد مازندران هستند و در هرمرحله بیش از 10 میلیارد تومان هزینه کمک معیشتی به این خانواده‌ها پرداخت می‌شود . 
وی اظهار داشت: در سال جاری به بیش از هزار زوج خدمات ارائه شده است و 690‌ نفر زوج در نوبت خدمات کمیته امداد هستند .

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار