معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران از فعال بودن اورژانس اجتماعی در 18 شهرستان استان خبر داد و گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای با دادگستری تمامی موارد طلاق، قبل از ورود به دادگستری، به مراکز اورژانس اجتماعی و مشاوره طلاق ارجاع داده می‌شوند.
کد خبر: ۵۷۶۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱ 09 March 2018

به گزارش تابناک : وحید حسین‌زاده در حاشیه جلسه منطقه چهار بهزیستی مازندران که با حضور رؤسای ادارات بهزیستی غرب مازندران (از نور تا رامسر) به میزبانی اداره بهزیستی شهرستان نور برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به موضوع جلسه اظهار کرد: جلسه منطقه چهار استان در حوزه اجتماعی درباره چالش‌ها، مسائل و برنامه‌های اجتماعی است که در این حوزه سیاستگذاری در سال 97 را برای غرب استان تدوین می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به مهدکودک‌های تحت نظارت اورژانس اجتماعی(طلاق و تفاهم‌نامه‌ای که با دادگستری داریم)، مراکز شبانه‌روزی غرب استان، مسائل تربیتی، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را یکی از اولویت‌های برنامه بهزیستی استان برشمرد و افزود: در تلاشیم تا با ارائه الگویی مناسب توانمندسازی شغلی را در سطح استان اجرایی کنیم تا فقط شامل بعد اقتصادی نشود بلکه با درنظرگرفتن بُعد حمایتی، اجتماعی و مساعدت مالی زنان سرپرست خانوار را پس از دریافت وام اشتغال و راه‌اندازی کسب و کار، از چرخه بهزیستی خارج شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران خاطرنشان کرد: مواد 80،82،84 و 104 در برنامه ششم مربوط به بهزیستی است و ارائه الگو و مدل برای هر پروژه یکی از موارد در برنامه ششم است.

این مسئول تصریح کرد: سیاست‌ها، برنامه‌ها و چشم‌اندازهایی که سازمان بهزیستی دارد را به یک برنامه عملیاتی در سطح استان و شهرستان تبدیل می‌کنیم. 

حسین‌زاده یاد آورشد: به مددجویانی که مدرک کسب و کار داشته باشند 20 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه جهت توسعه کار داده و همچنین هر کارفرمایی که مددجویان بهزیستی را مشغول به کار کند علاوه بر اعطای وام 20 میلیون تومانی به کارفرما، پنج سال حق بیمه از سوی سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود. 

وی از فعال بودن اورژانس اجتماعی در 18 شهرستان استان خبر داد و افزود: طی تفاهم‌نامه‌ای با دادگستری تمامی موارد طلاق، قبل از ورود به دادگستری، به مراکز اورژانس اجتماعی و مشاوره طلاق ارجاع داده می‌شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران از مراجعه بیش از 8 هزار و 700 نفر به اورژانس اجتماعی جهت مشاوره طلاق در 9 ماهه امسال خبر داد و تصریح کرد: 25 هزار جلسه آموزشی برای مراکز مشاوره برگزار شد که 13 درصد افزایش سازش در زوجین مشاهده شد که این مقدار نسبت به سال گذشته یک درصد رشد داشته است و قطعاً در سال‌های آینده شاهد رشد چشمگیرتری در زمینه سازش خواهیم بود. 

حسین‌زاده بر مناسب‌سازی معابر و ساختمان‌های عمومی تأکید کرد و گفت: با آماده‌سازی فضا، محیط را برای بروز استعدادها و توانایی‌های بالقوه‌ی معلولان فراهم کنیم.

 
 
 
 
منبع : بلاغ 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار